علم و فن آوری

اسنپ فود: طرز تهیه سبزی پلو با ماهی عید نوروز و فوت و فن های آن با اسنپ فود

[ad_1]

مراحل پخت سبزی پلو با ماهی مجلسی به شرح زیر است:

1) ابتدا برنج را بشویید و با آب و نمک خیس کنید و چند ساعت به آن زمان دهید.

2) ماهی را به دقت تمیز کنید تا برای پخت آماده شود. سر و دم ماهی را جدا کرده و محتویات داخل شکم را خارج کنید. سپس ماهی را بشویید و کنار بگذارید.

3) پیاز را به صورت خلالی و سیر را به شکل نگینی خرد کنید. سیر و پیاز خرد شده را به همراه آب لیموترش، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه ماهی داخل کاسه بریزید.

4) ماهی را داخل کاسه قرار دهید و تمام قسمت‌های آن را به سیر، پیاز و ادویه آغشته کنید. روی کاسه یک سلفون بکشید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

5) سبزی پلویی شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله و برگ سیر تازه است. آن‌ها را پاک کرده، بشویید و اجازه دهید تا آب سبزی جدا شود. سپس سبزی‌ها را به گونه‌ای خرد کنید که نه خیلی ریز باشند، نه خیلی درشت.

6) داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، برنج را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید.

7) پس از آنکه پخت اولیه برنج سپری شد، آن را آبکش کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید لایه بیرونی برنج نرم و مغز آن سفت باشد.

8) کف قابلمه مقداری روغن ریخته و از برنج یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده کنید. سپس مخلوط برنج و سبزی را لایه لایه داخل قابلمه بریزید تا تمام شوند.

9) مقداری روغن داغ روی برنج بریزید و سپس قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید. درب قابلمه را دم‌کنی بکشید و اجازه دهید تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد.

10) ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا هر دو طرف ماهی سرخ شود. در انتهای پخت، مقداری زعفران دم کرده نیز روی ماهی بریزید تا خوش‌رنگ‌تر شود.

11) پس از سرخ کردن ماهی، آن را روی دو لایه دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی ماهی گرفته شود.

12) سبزی پلو را داخل ظرف سرو بکشید و آن را با پلو زعفرانی تزیین کنید. در نهایت ماهی را نیز در کنار ظرف پلو بچینید و سبزی پلو با ماهی را سرو کنید. نوش جان!

نکات مهم در تهیه سبزی پلو با ماهی

[ad_2]

منبع:زومیت