علم و فن آوری

آزمایشگاه محرمانه هوش مصنوعی اپل با حضور ۳۶ متخصص گوگل آغاز به‌ کار کرد

[ad_1]

رقابت شدید شرکت‌های مختلف برای پیداکردن جایگاهی مهم در حوزه‌ی هوش مصنوعی، اپل را به زمین مسابقه کشانده است. این غول فناوری پس از استخدام ده‌ها متخصص گوگل، آزمایشگاهی مخفی را در زوریخ ایجاد کرده است تا با تمرکز بیشتری در بخش هوش مصنوعی کار کند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، اپل از سال ۲۰۱۸، زمانی‌که جان جیاناندریا به مدیر ارشد هوش مصنوعی شرکت تبدیل شد، حداقل ۳۶ متخصص را از گوگل استخدام کرده است تا در آزمایشگاه مخفی این شرکت در اروپا، به ساخت مدل‌ها و محصولات جدید هوش مصنوعی مشغول شوند.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در خارج از کالیفرنیا و سیاتل کار می‌کند؛ اما این شرکت صرفاً به دفاتر آمریکایی خود بسنده نکرده و دفتر جدیدی را در کشور سوئیس و شهر زوریخ احداث کرده است.

به‌نظر می‌رسد که خرید استارتاپ‌های محلی مانند FaceShift (در حوزه‌ی واقعیت مجازی) و Fashwell (در حوزه‌ی تشخیص تصویر و بینایی ماشین)، نقش مؤثری بر تصمیم‌گیری اپل برای ساخت آزمایش تحقیقاتی موسوم به Vision Lab در زوریخ ایفا کرده است.

به‌گفته‌ی چاک ووترز، متخصص هوش مصنوعی و مدل زبانی بزرگ که از سال ۲۰۱۳ به اپل ملحق شد، این شرکت از زمان شروع کار روی سیری، با معماری عصبی برای تشخیص گفتار آشنایی داشت؛ درست در زمانی که خبر خاصی از مدل‌های زبانی بزرگ نبود.

مقاله‌های مرتبط

تیم مستقر در آزمایشگاه جدید اپل از توان متخصصان برجسته‌ای مانند جان جیاناندریا، مدیر سابق پروژه‌ی Google Brain و رومینگ پنگ، سرپرست سابق تحقیقات تشخیص گفتار هوش مصنوعی در گوگل به‌همراه سامی بنجیو، یکی از دانشمندان برجسته‌ی هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

براساس برخی شایعات، سیستم‌عامل iOS 18 که قرار است در رویداد WWDC 2024 معرفی شود، از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی برای بخش‌های مختلف گوشی آیفون بهره خواهد برد.

[ad_2]

منبع:زومیت