فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

علم و فن آوری

سامسونگ فعلاً به پردازنده‌های اسنپدراگون وابسته می‌ماند

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه


سامسونگ قراردادی چندساله را با کوالکام، غول تولیدکننده‌ی پردازنده‌های موبایلی، امضا کرده است تا همچنان از پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون در محصولات خود استفاده کند.

با وجود اینکه پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ در تست‌های بنچمارک عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما سامسونگ می‌خواهد که پرچمدارهای اولترا در سری S و مدل‌های دیگر این سری برای بازارهای چین و آمریکا از پردازنده‌ی اسنپدراگون استفاده کنند.

خبر تمدید قرارداد سامسونگ و کوالکام در جدیدترین گزارش مالی کوالکام اعلام شد. گلکسی S24 اولترا و مدل‌های ویژه‌ی بازار چین و آمریکا گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس اولین محصولاتی هستند که طبق این قرارداد با پردازنده‌های پرچمدار جدید اسنپدراگون عرضه شدند.

کره‌ای‌ها می‌گویند که مدل‌های آینده‌ی گوشی سامسونگ سری گلکسی اس و گلکسی زد با پردازنده‌های اسنپدراگون (بر اساس بازار کشور مورد نظر) عرضه خواهند شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴، اولین پردازنده‌ی کوالکام است که به‌جای هسته‌های Cortex آرم با هسته‌های سفارشی Oryon تولید می‌شود. این پردازنده، احتمالاً پیکربندی هشت هسته‌ای دارد و با دو هسته‌ی دارای عملکرد بالا و ۶ هسته با عملکرد متوسط عرضه می‌شود و فاقد هسته‌های کم‌مصرف خواهد بود.

کوالکام ممکن است تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با لیتوگرافی N3E شرکت TSMC انجام دهد. N3E دومین نسل از لیتوگرافی کلاس سه نانومتری TSMC محسوب می‌شود. این پردازنده‌ی پرچمدار احتمالاً در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط

همکاری طولانی‌مدت کوالکام و سامسونگ، باعث تقویت این احتمال می‌شود که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۵ از خط مونتاژ TSMC خارج شود و سامسونگ فاندری جای TSMC را بگیرد.

کوالکام و سامسونگ فاندری در زمان تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ همکاری ناموفقی داشتند که باعث بازده ضعیف این تراشه و داغ‌ شدن آن می‌شد و در نهایت، کوالکام را مجبور کرد که مونتاژ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را به TSMC واگذار کند.



منبع:زومیت

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه