فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

آموزش

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟ انتخابی سخت از بین بهترین‌ها

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه


سال‌ها است که رقابت شدیدی در بازار لپ تاپ بین برندهای متعددی جریان دارد و دو برند ایسوس و همواره از محبوب‌ترین برندها نه تنها در ایران، بلکه در دنیا بوده‌اند. برند ایسوس برندی تایوانی و برند HP آمریکایی است و هر دوی آن‌ها به تنوع در لپ تاپ‌ها و ساخت محصولاتی بسیار با دوام و مطمئن خود معروف هستند. از بهترین سری‌های HP می‌توان به EliteBook، ENVY و Pavilion اشاره کرد و سری‌های ZenBook، ROG Strix و VivoBook نیز از بهترین سري‌های لپ تاپ ایسوس هستند. در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ هستید، حتما باید هر دو برند ایسوس و اچ پی را مد نظر داشته باشید اما لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

معرفی برند لپ تاپ ایسوس

برند ایسوس بدون شک یکی از بهترین برندهای لپ تاپ و قابل احترام‌ترین برندهای تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی در سرتاسر دنیا است و به جرأت می‌توان گفت که این اعتبار، نه به واسطه تبلیغات و بازاریابی، بلکه به دلیل کیفیت محصولاتی است که ایسوس وارد بازار می‌کند.
این شرکت تایوانی در آورل ۱۹۸۹ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن اکنون در تایوان قرار دارد؛ کشوری که به ساخت انواع سخت‌افزارها، شامل لپ تاپ‌ها، کامپیوترهای دسکتاپ، مانیتورها، گوشی‌های موبایل، مادربوردها، کارت گرافیک‌ها، لوازم جانبی کامپیوتر و … معروف است و می‌توان آن را یکی از قطب‌های تکنولوژی آسیا دانست.

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

لپ تاپ ایسوسلپ تاپ ایسوس

برند ایسوس، انواع بسیار متنوعی از سخت‌افزارها را با بهترین کیفیت وارد بازار می‌کند و در زمینه تولید لپ تاپ نیز دارای طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت‌های عالی است. این برند، به طور خاص، به تولید لپ تاپ‌های گیمینگ معروف است و بسیاری از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا را تولید می‌کند. این لپ تا‌پ‌ها مجهز به قوی‌ترین پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی، نمایشگرهایی بزرگ و با کیفیت و دارای نرخ نوسازی بالا و اسپیکرهایی بسیار خوب هستند. از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس می‌توان به طراحی‌های بسیار جذاب و مستحکم اشاره کرد که آن‌ها را برای شدیدترین رفتارهای هیجانی گیمرها مناسب می‌سازد. البته، در این برند می‌توان سری‌هایی از لپ تا‌پ‌های دانشجویی و لپ تاپ‌های دارای استفاده روزمره نیز پیدا کرد. گذشته از این، نباید از لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس غافل شویم که از بهترین‌ها در محدوده قیمتی خودشان هستند و با لپ تاپ‌های اقتصادی لنوو از نظر ارزندگی، رقابت می‌کنند.

معرفی برند HP

برند HP یکی از معتبرترین، شناخته‌شده‌ترین و قابل اطمینان‌ترین برندهای لپ تاپ در دنیا است و در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپی مستحکم هستید که سال‌ها برای شما کار کند، حتما باید برند اچ پی را در نظر داشته باشید. این برند نیز مثل ایسوس، لپ تاپ‌های متنوعی را برای کاربردهای متنوع و در محدوده‌های قیمتی مختلف تولید می‌کند ولی در کل، لپ تاپ‌های اقتصادی آن به ارزانی لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس نیستند اما شاید بتوان از نظر کیفیت، بهتر دانست. این برند، به طور اختصاصی در زمینه لپ تاپ فعالیت دارد و با اینکه محصولات الکترونیکی دیگری نیز تولید می‌کند، اما هیچ کدام از آن‌ها، چندان شناخته‌شده نیستند و بنابراین، عموم مردم این برند را تنها برای لپ تاپ‌های بسیار بادوامش می‌شناسند.

لپ تاپ اچ پیلپ تاپ اچ پی

بعضی از برندهای تولیدکننده لپ تاپ، مثل برند ایسوس یا برند لپ تاپ لنوو، در تلاش برای اضافه کردن امکانات و توانمندی‌های بیشتر به لپ تاپ‌های خودشان و در عین حال، پایین نگه‌ داشتن قیمت، بعضی از مشخصات مهم را فدا می‌کنند. برای مثال، شما می‌توانید بهترین لپ تاپ ایسوس برای گیمینگ از سری ROG Strix را با قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومان و قابلیت‌های گیمینگ فضایی بخرید که وب کم ندارد!

در مقابل، برند آمریکایی اچ پی چنین رویکردی ندارد و همیشه در تلاش است تا لپ تاپ‌هایی وارد بازار کند که هیچ نقطه ضعف مهمی نداشته باشند، هر چند که شاید لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت‌تر این برند، امکانات و توانمندی‌های خیلی برجسته و منحصر به فردی نیز نداشته باشند. این برند به تمامی جزئیات مثل نمایشگر، کیفیت ساخت، تجربه تایپ کردن، عملکرد تاچ پد، دکمه پاور، وب کم و … توجه می‌کند و بنابراین، اگر بخواهد ویژگی‌های خاصی مثل CPU خیلی قوی یا کارت گرافیک اختصاصی را به لپ تاپ‌هایش اضافه کند، قیمت آن‌ها به طور چشمگیری بالا می‌رود. به عبارت دیگر، شاید لپ تاپ‌های HP خیلی خاص و خفن به نظر نرسند اما بعید است که لپ تاپی در بین آن‌ها پیدا کنید که از خریدش پشیمان شوید.

دفتر مرکزی HP در کالفرنیا قرار دارد و دارای بیش از ۱۰۰ سال قدمت است. بر اساس آمار وبسایت Statista، برند اچ پی با سهم ۱۹.۴ از بازار لپ تاپ در سال ۲۰۲۲، دومین برند محبوب لپ تاپ در آن سال محسوب می‌شد و تنها لنوو را با سهمی ۲۴.۱ درصدی، بالاتر از خودش می‌دید. یکی از دلایل آمار فروش بالای لپ تاپ‌های HP این است که معمولا، این برند، انتخاب اول سازمان‌ها برای خرید لپ تاپ اداری است و شرکت‌های تجاری و سازمان‌های دولتی در سرتاسر دنیا آن را در مقیاس بالا برای کارکنان خود خریداری می‌کند. استحکام و دوام لپ تاپ‌های اچ پی در دنیای لپ تاپ نظیر ندارد و این لپ تاپ‌ها، تحت شدیدترین کارکرد و بدترین رفتار کاربران، سال‌ها دوام می‌آورند.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟

حالا که کمی با هر دو برند لپ تاپ HP و ASUS آشنا شدید، وقت آن است که این دو برند را با همدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم که کدام برند بهتر است و کدام برند می‌تواند نیازمندی‌های شما را بهتر جواب دهد. در جدول زیر، به مقایسه سریع و کلی این دو برند می‌پردازیم:

ویژگی ایسوس اچ پی
عملکرد لپ تاپ‌های گیمینگ این برند از عملکرد بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. لپ تاپ‌های اقتصادی این برند، عملکرد بهتری در مقایسه با لپ تاپ‌های اقتصادی ایسوس دارند.
تنوع لپ تاپ‌های ایسوس تنوع بیشتری دارند و مدل‌های بسیاری در برای کاربردهای متنوع مثل کاربردهای روزمره، کاربردهای دانشجویی و گیمینگ در رده‌های قیمتی مختلف دارد. لپ تاپ‌های اچ پی خیلی متنوع نیستند و اکثر آن‌ها برای کابردهای اداری و روزمره با قیمت‌های متوسط به بالا طراحی می‌شوند.
طراحی و ساخت از طراحی زیبا و جذاب برخوردار است. طراحی معمولی ولی استحکام و ماندگاری بسیار بیشتر در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسوس و بسیاری دیگر از برندها دارد.
گیمینگ بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا را تولید می‌کند. لپ تاپ‌های گیمینگ متنوعی تولید نمی‌کند و تمرکز آن روی ساخت لپ تاپ‌های اداری است.
قیمت لپ تاپ‌های خوب ایسوس، قیمت بالاتری در مقایسه با لپ تاپ‌های اچ پی دارند. لپ تاپ‌های تولید نمی‌کند اما برخلاف ایسوس، لپ تاپ‌های خیلی گران‌قیمتی نیز به بازار ارائه نمی‌دهد.

 

مقایسه لپ تاپ ایسوس با لپ تاپ اچ پی

در بالا به طور مختصر، دو برند لپ تاپ ایسوس و اچ پی را به شما معرفی کردیم اما هنوز زود است که به شما بگوییم لپ تاپ ایسوس یا اچ پی بخرید و باید این دو برند را با جزئیات بیشتری توصیف کنیم. همچنان با مجله تکنولوژی فرنا همراه باشید.

مقایسه طراحی و ساخت لپ تاپ‌های اچ HP و ایسوس

برند ایسوس معمولا لپ تاپ‌هایی با طراحی بسیار زیبا و جذاب تولید می‌کند. لپ تاپ‌های ایسوس ساخته شده برای کاربردهای دانشجویی و روزمره بسیار نازک، ظریف و سبک هستند و لپ تاپ‌های گیمینگ این برند با ظاهر خفن و نورپردازی RGB معرکه و قابل سفارشی‌سازی، هر گیمری را به خودشان جذب می‌کنند اما کمی سنگین‌تر هستند. همچنین، لپ تاپ‌های ایسوس در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار یافت می‌شوند.

طراحی لپ تاپ ایسوسطراحی لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ‌های HP طراحی ساده‌تر و شیک‌تری دارند؛ به قول معروف، ساده همیشه زیبا است! شرکت آمریکای اچ پی تمرکز زیادی روی اضافه کردن مؤلفه‌های خاص به طراحی لپ تاپ‌هایش ندارد، بلکه تلاش می‌کند تا از بهترین مواد در ساخت لپ تاپ‌های بسیار بادوام و مستحکم خود استفاده کند. این لپ تاپ‌ها، ظاهر سر سنگین‌تری در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسوس دارند و تنوع رنگ آن‌ها کمتر است. لپ تاپ‌های HP معمولا در رنگ‌های مشکی، خاکستری یا نقره‌ای در بازار یافت می‌شوند.

در کل می‌توان گفت که برند HP لپ تاپ‌هایی با ظاهری رسمی‌تر و دوام بالاتر تولید می‌کند اما برند ایسوس‌، ذهنیت خلاقانه‌تری در طراحی دارد و لپ تاپ‌هایش برای جوانان، جذاب‌تر هستند.

مقایسه اچ پی و ایسوس از نظر نمایشگر

لپ تاپ‌های ایسوس معمولا نمایشگرهایی بسیار با کیفیت و با رزولوشن بالا دارند. این لپ تاپ‌ها به دلیل تمرکز روی گیمینگ، مجهز به صفحه نمایش‌هایی با نرخ نوسازی بالا هستند. چه برای گیمینگ و چه برای تماشای فیلم و سریال، لپ تاپ نیاز دارید، ایسوس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

لپ تاپ‌های اچ پی نیز مثل لپ تاپ‌های ایسوس از نمایشگرهای با کیفیتی برخوردارند و حتی بعضی از این لپ تاپ‌ها، دارای صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 4K هستند. با این حال، از آن‌جایی که شرکت HP روی ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ تمرکز ندارد، لپ تاپ‌های این برند، دارای نمایشگرهایی با نرخ نوسازی و نرخ پاسخ خیلی بالا نیستند.

مشخصات سخت‌افزاری لپ تاپ‌های اچ پی در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسوس

از آن‌جایی که لپ تاپ‌های ایسوس با تمرکز بر گیمینگ ساخته می‌شوند، معمولا دارای CPUهای بسیار قوی هستند و اکثر آن‌ها کارت گرافیک NVIDIA GeForce دارند. در مدل‌های جدید و به ویژه لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ، حجره‌های خنک‌کننده نیز دیده می‌شود. همچنین، این لپ تاپ‌ها دارای حافظه رم زیاد و حافظه‌های داخلی بالا از نوع SSD هستند.

لپ تاپ‌های اچ پی نیز از نظر پردازشی در جایگاه خوبی قرار دارند و اکثر آن‌ها مجهز به CPUهای اینتل Core i7 یا Core i9 هستند اما تعداد کمی از آن‌ها کارت گرافیک اختصاصی دارند و این برند، تمرکز زیادی روی پردازش گرافیکی ندارند. این لپ تاپ‌ها دارای حافظه‌های SSD، ظرفیت رم متوسط، نمایشگرهای خیلی خوب و بعضا لمسی با کیفیت‌های بالا، قلم‌های الکترونیکی، پورت‌های متنوع و دیگر امکانات سخت‌افزاری خوب هستند. همچنین، این لپ تاپ‌ها از عمر باتری بسیار خوبی هم برخوردارند.

مقایسه Asus و HP از نظر گیمینگ

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا هستند و بعضی از مدل‌های آن‌ها قیمت‌هایی فضایی دارند. سری ROG ایسوس با CPUها و کارت گرافیک‌های قدرتمند، نمایشگرهای بسیار بزرگ و اسپیکرهای عالی، از اولین انتخاب‌های هر گیمری است.

برند HP لپ تاپ‌های گیمینگ متعددی تولید نمی‌کند. این برند، بیشتر روی ساخت لپ تاپ‌های اداری تمرکز دارد و بنابراین، اگر نیازمند لپ تاپ گیمینگ هستید، این برند را به شما توصیه نمی‌کنیم زیرا در زمینه گیمینگ، تخصص ندارد.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی برای گیمینگلپ تاپ ایسوس یا اچ پی برای گیمینگ

مقایسه ظرفیت باتری و شارژ لپ تاپ‌های ایسوس و اچ پی

هر دو برند ایسوس و HP لپ تاپ‌هایی با باتری‌های دارای ظرفیت خوب تولید می‌کنند و سرعت شارژ این لپ تاپ‌ها نیز بسیار بالا است. با این حال، به نظر می‌رسد که لپ تاپ‌های ایسوس دارای ظرفیت باتری بالاتری باشند زیرا لپ تاپ‌های ایسوس برای کاربردهای اداری که همیشه پریز برق در نزدیکی شما است، طراحی شده‌اند.

حالا که دو برند ایسوس و اچ پی را با جزئیات بیشتر با همدیگر مقایسه کردیم، بد نیست تا نگاهی به مزیت‌ها و معایب این دو برند داشته باشیم تا یک گام دیگر به جواب این سوال که لپ تاپ ایسوس یا اچ پی بهتر است، نزدیک شویم. همچنان با ما همراه باشید.

مزیت‌ها و معایب برند لپ تاپ ایسوس

مزیت‌های لپ تاپ ایسوس به شرح زیر هستند:

  • عملکرد عالی به ویژه برای گیمینگ
  • طراحی زیبا و جذاب
  • تنوع بالا و قیمت‌های متنوع‌
  • معایب لپ تاپ ایسوس به شرح زیر هستند:
  • نقطه ضعف در بعضی امکانات پایه مثل وب کم و کیبورد در ازای ویژگی‌های خاص مثل توان پردازشی بالا
  • قیمت بالای لپ تاپ‌های پرچمدار

مزیت‌ها و معایب برند لپ تاپ HP

مزیت‌های لپ تاپ اچ پی به شرح زیر هستند:

  • استحکام و دوام بسیار بالا
  • ویژگی‌های امنیتی و بیومتریک عالی
  • سبک و قابل حمل
  • کیفیت متوسط یا بالا از تمامی جنبه‌ها شامل توان پردازشی، نمایشگر، اسپیکر، کیبورد، وب کم، پورت‌ها، باتری و … در تمامی مدل‌ها
  • قیمت پایین مدل‌های پرچمدار
  • معایب لپ تاپ اچ پی
  • عمر باتری متوسط
  • قیمت بالای لپ تاپ‌های اقتصادی

سوالات پرتکرار

۱- لپ تاپ سونی بهتره یا اچ پی؟

با اینکه لپ تاپ‌های سونی طراحی‌های بهتری در مقایسه با اچ پی دارند اما لپ تاپ‌های HP قوی‌تر و بسیار بادوام‌تر هستند و ارزندگی بالاتری دارند. بنابراین، می‌توان گفت که لپ تاپ اچ پی از لپ تاپ سونی بهتر است.

۲- معایب لپ تاپ اچ پی چیست؟

از مهم‌ترین معایب لپ تاچ اچ پی می‌توان به نداشن قابلیت ارتقاء اشاره کرد. همچنین، این لپ تاپ‌ها دارای مشکل حساسیت تاچ پد هستند که به نظر می‌رسد عمدی و برای جلوگیری از لمس‌های تصادفی در هنگام تایپ کردن باشد. گذشته از این، لپ تاپ‌های اچ پی باتری‌های خیلی پر ظرفیتی ندارند.

۳- لپ تاپ اچ پی ساخت کدام کشور است؟

شرکت HP شرکتی آمریکایی است و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد اما معمولا، لپ تاپ‌های این شرکت در کشورهای شرق آسیا تولید می‌شوند.

۴- لپ تاپ ایسوس یا دل؟

لپ تاپ‌های ایسوس از نظر عملکرد و طراحی کمی بهتر از لپ تاپ‌های دل هستند اما لپ تاپ‌های دل، با دوام‌تر و مطمئن‌تر هستند. در کل، اگر به دنبال لپ تاپ گیمینگ هستید، ایسوس بهتر است اما اگر لپ تاپی برای کاربردهای روزمره یا کاربردهای نرم‌افزاری سنگین شغلی می‌خواهید، دل گزینه بهتری است.

جمع‌بندی

در این مقاله به مقایسه دو برند مطرح تولیدکننده لپ تاپ، یعنی برند تایوانی ایسوس و برند آمریکایی HP پرداختیم. همانطور که گفته شد، لپ تاپ‌های ایسوس متنوع‌تر هستند و رده‌های قیمتی مختلفی را در بر می‌گیرند. همچنین، این لپ تاپ‌ها از طراحی‌های زیباتری در مقایسه با لپ تاپ‌های اچ پی برخوردارند اما لپ تاپ‌های HP، بسیار بادام‌تر و مطمئن‌تر هستند و تمامی مدل‌های این برند از همه نظر خوب محسوب می‌شوند. در کل، اگر سوال شما این است که لپ تاپ ایسوس یا اچ پی بخرم؟ می‌توانیم به شما بگوییم که اگر لپ تاپ اقتصادی ارزان‌قیمت یا لپ تاپ گیمینگ گران‌قیمت ولی بسیار قدرتمند می‌خواهید، برند ایسوس برای شما بهتر است اما اگر لپ تاپی برای کاربردهای اداری یا روزمره نیاز دارید که سال‌ها برای شما کار کند، برند HP را به شما توصیه می‌کنیم.

منابع:
howtogalaxy.com
techtista.com

امتیاز شما به این مقاله



منبع:مجله فرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه