علم و فن آوری

شیائومی ۱۴ بازار موبایل چین را احیا کرد

[ad_1]

بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان مدت‌ها است که با کاهش شدید تقاضا دست‌وپنجه نرم می‌کند. با همه‌گیری کووید-۱۹ و اقتصاد نابسامان پس از آن، چینی‌ها برای تعویض گوشی فعلی و خرید گوشی جدید، بیشتر صبر می‌کنند.

از طرفی دیگر هم‌زمان با عرضه‌ی سری شیائومی ۱۴ کورسوی امیدی در دل چینی‌ها روشن شد؛ زیرا این گوشی که در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از راه رسید، با بهره‌گیری از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 و پشتیبانی از HyperOS نویدگر روزهایی پررونق‌تر برای بازار بی‌جان موبایل چین بود. حالا گزارش رویترز تأیید می‌کند که این امید بیهوده نبوده است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو اعلام کرد: «فروش گوشی شیائومی ۱۴ از یک میلیون عدد فراتر رفته است.»

البته بازار موبایل چین رشد خود را به گوشی دیگری نیز مدیون است: هواوی میت ۶۰. هواوی این گوشی را با هدف رقابت با سری آیفون ۱۵ عرضه کرد و خریداران با هدف تحقیر کردن تحریم‌های ایالات متحده، از سری میت ۶۰ به‌خوبی استقبال کردند؛ تا جایی که اپل با اوضاعی بحرانی در چین مواجه شد.

اکنون شاهد رقابتی جذاب در داخل مرزهای چین هستیم؛ جایی که شیائومی ۱۴ و هواوی میت ۶۰ با امکاناتی مشابه هم، برای یکدیگر خط‌ونشان می‌کشند و هم‌زمان بازار موبایل کشورشان را نجات می‌دهند.

شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی می‌کند که پس از ۱۰ فصل افت فروش متوالی، حالا بازار گوشی چین به روزهای خوب نزدیک می‌شود.

کوالکام هفته گذشته اعلام کرد که اخیراً تقاضای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند برای دریافت تراشه بسیار بالاتر رفته است و سازندگان چینی بخش بزرگی از این تقاضاها به‌حساب می‌آیند.

درحال‌حاضر سه گوشی پرچمدار اپل، هواوی و شیائومی در چین حرف اول را می‌زنند و به‌نظر می‌رسد تنها چیزی که می‌تواند آن‌ها را از یکدیگر متمایز کند، قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس، قیمت هواوی میت ۶۰ پرو پلاس و قیمت شیائومی ۱۴ پرو است.

[ad_2]

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *