علم و فن آوری

مارک زاکربرگ حالا ثروتمندترین فرد کالیفرنیا است

[ad_1]

براساس گزارش فوربز، مارک زاکربرگ اکنون با ثروت خالص ۱۱۷ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد کالیفرنیا است. این لقب پیش‌تر در اختیار لری پیج، یکی از افراد ثروتمند و مشهور دنیای فناوری و یکی از بنیان‌گذاران گوگل، بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در تگزاس و جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، در فلوریدا، لقب ثروتمندترین فرد را به‌دست آورده‌اند. ارزش دارایی ماسک، بیزوس و زاکربرگ در مجموع به ۱٫۶ تریلیون دلار می‌رسد؛ یعنی ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته.

زاکربرگ تقریباً ۱۳ درصد از سهام متا را در اختیار دارد و همین موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش ثروت او در سال گذشته بود؛ زیرا ارزش سهام متا از سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری پیدا کرد و از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

گزارش فوربز نشان می‌دهد که زاکربرگ صاحب چندین ملک ارزشمند در سراسر ایالت کالیفرنیا همچون پالو آلتو، لیک تاهو، سان‌فرانسیسکو و هاوایی است.

متا در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های سنگین شرکت را با اقداماتی همچون تعدیل نیروی گسترده و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و متاورس کاهش داد و همین امر باعث افزایش سهام متا در سال ۲۰۲۳ شد. حقوق پایه‌ی مدیرعامل متا در سال ۲۰۲۳ تنها یک دلار بود؛ اما او حدود ۲۴٫۴ میلیون دلار پاداش‌ دریافت کرد.

[ad_2]

منبع:زومیت