خودرو و وسایل نقلیه

فولکس‌ واگن ID4 کروز برای تست‌های اولیه‌ به ایران آمد

[ad_1]

خودروهای فولکس واگن طی دور قبلی واردات خودرو توسط ماموت خودرو به ایران آمدند. این شرکت طی دور جدید واردات نیز تصمیم دارد تا دو محصول را از برند فولکس واگن به بازار ایران عرضه کند. این دو خودرو که فولکس واگن T-Roc و فولکس واگن ID4 Crozz هستند، اکنون‌ برای تست‌های اولیه به ایران آمده‌اند.

فولکس واگن ID4 Crozz یک کراس‌اوور الکتریکی است و از دیگر خودرو وارداتی این برند یعنی فولکس واگن T-Roc اندکی بزرگتر است. همانند خودروهای جتا و فولکس واگن تی‌راک، مدل ID4 Crozz وارداتی به ایران نیز ساخت چین خواهد بود.

فولکس واگن ID4 از زبان طراحی این برند آلمانی بهره می‌برد اما به دلیل آن‌که با یک خودرو برقی روبرو هستیم، از خطوط ملایم در طراحی این کراس‌اوور استفاده شده است. همانند بسیاری دیگر از خودروهای برقی، فولکس واگن ID4 کروز فاقد جلوپنجره شبکه‌ای است و این بخش با سپر خودرو ادغام شده است.

فولکس واگن ID4 Crozz

در کابین فولکس واگن ID4 Crozz، دو نمایشگر را خواهید یافت که به صورت جداگانه از یکدیگر قرار گرفته‌اند. نخستین نمایشگر 5.3 اینچ قطر دارد و به عنوان کلاستر پشت آمپر عمل می‌کند. نمایشگر مرکزی خودرو نیز از نوع 10 اینچی لمسی است که دکمه‌های سیستم تهویه و فلاشر نیز در قسمت پایین آن قرار گرفته‌اند. خودروهای برقی فاقد اهرم تعویض دنده هستند و همین مزیت باعث شده است تا شارژر بی‌سیم تلفن همراه، پورت‌های USB‌ و دو جالیوانی در قسمت میانی داشبورد قرار گیرند. فضای بار بزرگ 858 لیتری، یکی از مزایای فولکس واگن ID4 برای مصرف‌کنندگان خواهد بود.

قدرت فولکس واگن ID4 کروز توسط تک موتور برقی نصب شده روی محور عقب خودرو تامین می‌شود که حداکثر راندمان آن 201 اسب‌بخار قدرت و 309 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 82 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که با یکبار شارژ، تا 400 کیلومتر راننده را همراهی می‌کنند. البته لیست کامل مشخصات فولکس واگن ID4 Crozz از سوی ماموت خودرو به زودی منتشر خواهد شد.

[ad_2]

خودرو بانک