بررسی محصولات

آزلائیک اسید چیست و استفاده از آن چه فوایدی برای پوست دارد؟ • دیجی‌کالا مگ

آزلائیک اسید چیست؟

[ad_1]

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، داشتن یک پوست سالم و شاداب به عوامل بسیار زیادی وابسته است و دست پیدا کردن به آن صبر و تلاش زیادی را از جانب ما می‌طلبد. استفاده از محصولات پوستی مناسب پوست خودتان یکی از مهم‌ترین قدم‌های رسیدن به پوست خوب و درخشان است. احتمالا هنگام خرید این دسته از محصولات برای شما هم سوال‌هایی چون «آزلائیک اسید چیست؟» یا « آزلائیک اسید با سالیسیلیک اسید چه تفاوتی دارد؟» پیش آمده است. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ به سراغ معرفی این اسید و فواید و مضرات آن برای پوست می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آزلائیک اسید چیست؟

آزلائیک اسید (Azelaic Acid) که به طور طبیعی در برخی از غلات‌ همچون جو، گندم و چاودار و همینطور روی پوست یافت می‌شود،‌ دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است که استفاده از آن می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات پوستی مانند روزاسه و آکنه کمک کند. مدت زمان تاثیرگذاری آزلائیک اسید طولانی است و به دلیل قوی بودن این ماده‌ی مراقبت از پوستی بهتر است آن را زیر نظر یک متخصص پوست مصرف کنید. لازم به ذکر است که نسخه‌های ضعیف‌تر شده‌ی آزلائیک اسید در بسیاری از محصولات پوستی بدون نسخه یافته می‌شود.

تفاوت میان آزلائیک اسید و سالیسیلیک اسید

بسیاری از افراد، آزلائیک اسید و سالیسیلیک اسید را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند یا فکر می‌کنند هر دوی آن‌ها فواید یکسانی دارند. اما در واقع سالیسیلیک اسید به عنوان یک بتا هیدروکسی اسید (BHA) که در بسیاری از محصولات پوستی یافت می‌شود برای درمان جوش‌های سرسیاه و جلوگیری از بروز آکنه‌های جدید مناسب است و افراد دارای پوست حساس نباید از آن استفاده کنند.

این در حالی است که آزلائیک اسید علاوه بر داشتن توانایی درمان آکنه می‌تواند به روشن کردن پوست و درمان هایپرپیگمانتاسیون کمک کند. علاوه بر این همه‌ی افراد با هر نوعی پوستی می‌توانند برای مشکلات خود به سراغ استفاده از آزلائیک اسید بروند.

ژل کرم ضد جوش میریک  مدل سالسیلیک اسید حجم 50 میلی لیتر

فواید آزلائیک اسید چیست؟

اسید آزلائیک چیست؟

پیش از استفاده از تمامی محصولات و ترکیبات پوستی باید درباره‌ی فواید آن‌ها اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بفهمید که آن‌ها برای پوست شما مناسب هستند یا خیر. در غیر این صورت حتی خرید گران قیمت‌ترین و بهترین محصولات دنیا هم نمی‌تواند در از بین بردن مشکلات پوستیتان به شما کمک کنند.

پاکسازی منافذ پوستی

همانطور که گفتیم آزلائیک اسید دارای خواص ضدباکتریایی است و این یعنی می‌تواند به جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده‌ و چربی اضافه در سطح پوست شما کمک کند. به طور کلی می‌توان گفت که اگر با مشکل منافذ باز و پوست به شدت چرب روبرو هستید می‌توانید با خرید محصولات حاوی غلظت پایینی از آزلائیک اسید آن‌ها را رفع کنید.

درمان جوش با آزلائیک اسید

آزلائیک اسید دارای خواص ضد التهابی است و این یعنی در کنار کمک به کاهش قرمزی و التهاب پوست، می‌تواند آکنه و جوش‌هایتان را هم درمان کند. اگر پوست حساسی دارید و نمی‌دانید باید برای جلوگیری از تحریک آن چه کاری انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ محصولات حاوی آزلائیک اسید بروید تا این مشکل را تا جای ممکن رفع کنید.

آزلائیک اسید و روزاسه

روزاسه نوعی بیماری پوستی شایع است که در آن پوست فرد کاملا برافروخته و قرمز می‌شود. علائم این بیماری با گذشت زمان شدت پیدا می‌کنند و ممکن است باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید و محصولات پوستی شود. اسید آزلائیک می‌تواند به عنوان یک درمان موثر، التهابات ناشی از بیماری روزاسه را کاهش دهد. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که استفاده‌ی مداوم از ژل و داروی آزلائیک اسید می‌تواند تورمات پوستی شما را بهبود بخشد. البته لازم به ذکر است که این درمان برای همه‌ی افراد یکسان کار نمی‌کند و نتیجه گرفتن از آن ممکن است مدت زمان بسیار زیادی طول بکشد.

آزلائیک اسید برای اسکار آکنه

برخی از افراد، از آزلائیک اسید برای درمان اسکار آکنه‌‌های پوستی استفاده می‌کنند. این ماده می‌تواند گردش سلولی زیر پوست شما را افزایش بدهد و از بروز لک‌های پوستی بیشتر جلوگیری کند. اگر برای از بین بردن جای زخم یا لک‌هایی که دیر التیام می‌یابند داروهای موضعی دیگر را امتحان کرده‌اید و نتیجه‌ی نگرفته‌اید شاید بهتر باشد به سراغ آزلائیک اسید بروید.

روشن کردن پوست و هایپرپیگمانتاسیون

بسیاری از کسانیکه با مشکل جوش پوستی دست‌وپنجه می‌کنند باید به فکر جلوگیری از بروز هایپرپیگمانتاسیون ناشی از آن هم باشند. آزلائیک اسید می‌تواند با مختل کردن تولید رنگدانه‌های پوستی بیشتر، جلوی این مشکل را بگیرد. همان خاصیتی که این ماده را برای درمان هایپرپیگمانتاسیون التهابی موثر می‌کند، آن را قادر می‌سازد تا پوستی که در اثر تولید رنگدانه‌ی بیش از حد تغییر رنگ داده است را روشن کند.

عوارض جانبی آزلائیک اسید چیست؟

تشخیص سرم آزلائیک اسید اصل از فیک

درست مانند هر ترکیب پوستی دیگری، آزلائیک اسید هم می‌تواند دارای عوارض جانبی مختلفی باشد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در صورت بروز هر یک از این مشکل‌ها مصرف این ماده را متوقف کنید و موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

چه کسانی نمی‌توانند از آزلائیک اسید استفاده کنند؟

اگر می‌خواهید بدانید محدودیت‌های استفاده از آزلائیک اسید چیست،‌ بهتر است این بخش از مطلب را بادقت مطالعه کنید. همه‌ی افراد اجازه‌ی مصرف این ماده را ندارند و باید پیش از شروع درمان خود با آن، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنند.

بهترین محصولات حاوی آزلائیک اسید

بهترین محصولات پوستی حاوی آزلائیک اسید

حال که به خوبی فهمیده‌اید آزلائیک اسید چیست و چطور می‌تواند به پوست شما کمک کند،‌ پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید بهترین محصولات پوستی حاوی این ماده بروید. هر کدام از محصولات پوستی حاوی این ماده دستورالعمل مخصوص به خودشان را دارند و باید پیش از مصرف حتما درباره‌ی آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

کرم روشن کننده‌ی اوردینری مدل آزلائیک اسید

کرم روشن‌کننده‌ی آزلائیک اسید ۱۰ درصد از برند اوردینری می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و موثر رنگ پوست شما را روشن کند و بافت آن را به وضوح بهبود ببخشد. این محصول نسبت به ترکیبات فعال دیگر پتانسیل کمتری در تحریک پوست شما دارد و برای استفاده‌ی روزانه مناسب است. کرم آزلائیک اسید اوردینری را به همراه پپتایدها، ویتامین سی، رتینوئید‌ها و نیاسینامید استفاده نکنید.

کرم روشن کننده دی اوردینری مدل Azelaic Acid حجم 30 میلی لیتر

سرم ضد لک سسدرما مدل آزلائیک اسید

سرم ضد لک سسدرما (Sesderma) یکی از بهترین محصولات تولید شده برای روشن کردن پوست و کاهش لک‌ها و تیرگی‌های روی آن است. این سرم صورت برای رفع لکه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغییرات هورمونی، افزایش سن و حتی هایپرپیگمنتاسیون مناسب است و با داشتن ترکیبات دیگری چون عصاره‌ی توت سفید و ویتامین سی می‌تواند شما را نسبت به محصولات پوستی دیگر بی‌نیاز کند.

سرم ضد لک سسدرما مدل Azelac RU حجم ۳۰ میلی لیتر

۳,۹۵۰,۰۰۰ تومان

سوسپانسیون ضد آکنه برایت مکس مدل آزلائیک اسید

این سوسپانسیون ضدآکنه‌ی برند برایت مکس علاوه بر آزلائیک اسید حاوی ترکیبات دیگری چون عصاره‌ی کالاندولا است و به همین دلیل با داشتن خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی تا حد زیادی می‌تواند از بروز آکنه‌ها و جوش‌های زیر پوستی جدید جلوگیری کند. علاوه بر این، اگر با مشکل لک و تیرگی پوستی مواجه شده‌اید و به دنبال یک محصول با قیمت مناسب می‌گردید، سوسپانسیون ضد آکنه‌ی برایت مکس مخصوص شما است.

سوسپانسیون ضد آکنه برایت مکس مدل آزلائیک اسید حجم 30 میلی لیتر
۱۲ %

۳۸۵,۰۰۰

۳۳۸,۸۰۰ تومان

محلول ضد جوش آردن سبوما مدل آزلائیک اسید

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه‌ای دارید و علاوه بر کومدون‌ها و جوش‌های ملتهب با مشکل هایپرپیگمنتاسیون هم روبرو شده‌اید، محلول ضد جوش آردن سبوما مناسب شما است. این محصول با از بین بردن آلودگی‌های روی پوست احتمال بروز جوش‌ها و آکنه‌های جدید را کاهش می‌دهد. همچنین،‌ می‌تواند لک‌ها و تیرگی‌های قبلی روی پوستتان را هم به مرور زمان کمتر کند.

محلول ضد جوش آردن سبوما  مدل azelin حجم 30 میلی لیتر
۲۶ %

۴۳۴,۷۰۰

۳۲۱,۶۸۰ تومان

فوم شست‌وشوی صورت و بدن نو آکنه حاوی نیاسینامید اسید و آزلائیک اسید

نو آکنه یکی از برندهایی است که به طور تخصصی روی تولید محصولات پوستی درمانی تمرکز دارد. فوم شست‌وشوی این برند با داشتن بهترین ترکیبات لازم برای جلوگیری از بروز آکنه و التهابات پوستی،‌ یعنی نیاسینامید اسید و آزلائیک اسید،‌ می‌تواند به عنوان یک محصول دوکاره به کمک پوست شما بیاید. این محصول به متعادل‌سازی PH و تولید سبوم پوست شما کمک می‌کند و باعث درخشان و زیباتر به نظر رسیدن چهره‌ی شما می‌شود. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از فوم شست‌وشوی نو آکنه برای پوست بدن خود هم استفاده کنید.

فوم شستشو صورت نوآکنه مدل Anti Acne حجم 150 میلی لیتر

نکات مهم استفاده از آزلائیک اسید

چه کسانی می‌توانند از آزلائیک اسید استفاده کنند؟

آزلائیک اسید را می‌توان در محصولات پوستی مختلفی چون ژل شست‌وشو،‌ کرم یا سرم پیدا کرد. همه‌ی این محصولات برای افراد بالای ۱۲ سال دستورالعمل یکسانی دارند و می‌توانید با بررسی برچسب روی آن‌ها به راهنمای مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. اگر  این ماده را زیر نظر متخصص پوست مصرف می‌کنید باید طبق توصیه‌های آن‌ها درمان خود را جلو ببرید.

  • پیش از استفاده از محصولاتی که حاوی آزلائیک اسید هستند باید پوست دست و صورت خود را به خوبی تمیز کنید.
  • پس از خشک شدن پوستتان لایه‌ی نازکی از محصول را روی نواحی مورد نظر خود بمالید و اجازه دهید تا به خوبی خشک شود.
  • پس از جذب آزلائیک اسید می‌توانید از محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر هم استفاده کنید.
  • اگر از شوینده‌ی حاوی آزلائیک اسید استفاده کرده‌اید پس از یک دقیقه تمیز کردن پوستتان، آن را به خوبی بشویید و به سراغ مراحل بعدی روتین پوستی خود بروید.
  • در دوره‌ی درمان پوست با استفاده از آزلائیک اسید استفاده از ضد آفتاب دارای SPF بالای ۳۰ را فراموش نکنید.
  • بیشتر یا کمتر از مقدار تعیین شده از آزلائیک اسید استفاده نکنید. این ماده هرگز نباید وارد چشم، بینی، دهان یا واژن شما شود.
  • از آنجایی که اسید آزلائیک یک ترکیب ملایم است، باید محصولی را پیدا کنید که حداقل دارای آزلائیک اسید ۱۰ درصد باشد. اگر این میزان برای شما مفید واقع نشد، به خصوص برای درمان آکنه یا روزاسه، به سراغ یک محصول حاوی آزلائیک اسید ۱۵ تا ۲۰ درصد بروید.
  • شما می‌توانید یک یا دو بار در روز از آزلائیک اسید استفاده کنید. این ماده به طور کلی برای استفاده به صورت دو بار در روز طراحی شده است، اما تعداد دفعات مصرف آن بستگی به بیماری پوستی شما و ترکیبات دیگری که در روتین خود قرار داده‌اید، دارد.

کرم ضدآفتاب رنگی پریم مدل Matex Tinted Rejuvinating SPF 50 حجم 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب و ضد چروک بی رنگ پریم مدل Matex Colorless SPF 50 مناسب انواع پوست حجم 40 میلی لیتر

[ad_2]

منبع:دیجی کالا