بررسی محصولات

بهترین موزیک ویدیوهایی که در آن‌ها بازی‌های ویدیویی حضور دارند • دیجی‌کالا مگ

موزیک ویدیو


موزیک ویدیو و بازی‌های ویدیویی به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند و این یک واقعیت تا حدی شناخته شده است. در روز‌های قبل از یوتیوب و زمانی که موزیک ویدیو‌ها عمدتا در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شدند، دیدن بازی ویدیویی عجیب و غریبی که در گوشه‌ای از ویدیوی یک گروه موسیقی قرار دارد، همیشه لذت‌بخش بود و حتی در حال حاضر هنوز هم دیدن کراس‌اوورهای این چنینی صرف نظر از اینکه آهنگ خوبی محسوب می‌شود یا نه، جذاب است. حال در این مقاله به ۱۰ موزیک ویدیوی جذاب خواهیم پرداخت که در آن‌ها شاهد حضور بازی‌های ویدیویی هستیم.

۱۰. کاماسی واشینگتون (Kamasi Washington) / آهنگ Street Fighter Mas

بر اساس بیانیه‌ای که در کنار این ویدیو منتشر شده، کاماسی واشینگتن، نوازنده‌ی جاز آمریکایی، به دلیل تجربیاتی که در دوران کودکی خود با محوریت بازی استریت فایتر در دستگاه‌های آرکید داشته، تصمیم گرفته تا تا آهنگ ۲۰۱۸ Street Fighter Mas را بنویسد. او در این باره می‌گوید: «من واقعا در استریت فایتر خوب بودم، بنابراین تصمیم گرفتن آهنگی بسازم که به نوعی نمادی از من در زمانی باشد که برای بازی حاضر می‌شود مانند آهنگی که هنگام ورود یک بوکسور پخش می‌شود». ویدیوی این آهنگ که توسط ای‌جی روخاس (AG Rojas) کارگردانی شده است و در آن شاهد گیمری حرفه‌ای با نام مستعار ComboFiend هستیم که دسته‌ای از رقبا را در سوپر استریت فایتر ۲ توربو نابود می‌کند تا اینکه واشینگتن وارد شده و او را شکست می‌دهد.

۹. ناین اینچ نیلز (Nine Inch Nails) / آهنگ Less Than

در سال ۲۰۱۷، بازی‌ساز افسانه‌ای بریتانیایی جف مینتر (Jeff Minter) و گروه راک مشهور ناین اینچ نیلز با یکدیگر همکاری کردند تا موزیک ویدیوی جدیدترین تک آهنگ این گروه به نام Less Than را بسازند. این ویدیو زنی را نشان می‌دهد که نسخه‌ی شخصی‌سازی شده‌ی بازی Polybius را بازی می‌کند که حاوی متن آهنگ است و از افسانه‌ی معروف در مورد یک ماشین آرکید ساخته‌ شده توسط دولت که گفته می‌شود قدرت شست‌وشوی مغزی بازیکنانش را دارد، الهام گرفته شده. برای طرفداران مینتر، دیدن اینکه این توسعه‌دهنده در خارج از صنعت بازی‌ توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، جالب است، در حالی که حامیان ناین اینچ نیلز با برخی تصاویر جذاب مواجه می‌شوند.

۸. پاپ (PUP) / آهنگ DVP

از بین تمام موزیک ویدیوهای موجود در لیست، موزیک ویدیوی گروه کانادایی PUP برای آهنگ DVP بدون شک یکی از مواردی است که بیشترین ارجاع را به بازی‌ها دارد. این ویدیو شامل یک مجموعه‌ی بلند از کلیپ‌های مختلف از بازی‌های قدیمی مانند لاک‌پشت‌های نینجا، سوپر ماریو ۳، مگا من، کسلوانیا، پانچ اوت، ToeJam & Earl in Panic on Funkotron و غیره است. این ویدیو مورد تحسین تعدادی از نشریات موسیقی قرار گرفت و برای گیمر‌های قدیمی مانند تماشای گذر خاطرات جوانی‌شان در بازی‌های ویدیویی از جلوی چشمانشان بود.

۷. وینترگرین (Wintergreen) / آهنگ When I Wake Up

در سال ۲۰۰۶، گروه وینترگرین با موزیک ویدیوی تک آهنگ خود با نام When I Wake Up به یکی از بزرگترین افسانه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی ادای احترام کرد. در این ویدیو که توسط کیت اسکافیلد (Keith Schofield) کارگردانی شده است، گروه وینترگرین اقتباس ویدیوگیمی فیلم ای‌تی را روی آتاری ۲۶۰۰ تجربه می‌کند واضح است که هدف آن‌ها یافتن نسخه‌های گم‌شده‌ی بازی است که شایعه شده بود آتاری در سال ۱۹۸۳ پس از شکست تجاری این اثر آن‌ها را ر‌ها کرده است. جالب است بدانید که هشت سال بعد، یک گروه فیلمبرداری برای مستند Atari: Game Over، سرانجام داستان واقعی پشت خاکسپاری ای‌تی را مشخص کرد. در این مستند اشاره‌ای به موزیک ویدیوی ذکر شده نیز می‌شود.

۶. سوپر فری انیمالز (Super Furry Animals) / آهنگ Play It Cool

در سال ۱۹۹۷، گروه سوپر فری انیمالز با Gremlin Interactive برای موزیک ویدیوی جدیدترین تک آهنگ خود  با عنوان Play It Cool همکاری کردند. در این ویدیو، گراف ریس، خواننده‌ی اصلی گروه، رویای بازی Actua Soccer ۲ با بقیه اعضای گروه را می‌بیند و در ادامه وارد صفحه‌ی تلویزیون شده و به تیم ملی ولز می‌پیوندد. در آن زمان این فوق‌العاده عجیب بود و در نهایت باعث شد که گروه در بازی نیز یک حضور کوتاه داشته باشند. در مصاحبه‌ای با FourFourTwo، ریس داستان پشت این ویدیو را توضیح داده است:

ما تصمیم گرفتیم که می‌خواهیم به صورت دیجیتالی وارد موزیک ویدیو شویم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما به نوعی با سازندگان Actua Soccer در تماس بودیم که گفتند که می‌توانند از اعضای گروه، فوتبالیست‌های کوچکی را برای موزیک ویدیو بسازند. سپس آن‌ها پرسیدند که آیا فقط می‌خواهیم تیم خودمان را در بازی داشته باشیم زیرا برای یک تیم کافی نبودیم، بنابراین آن‌ها از ما خواستند تا نام برخی از الگوهای خود را برای آن‌ها بفرستیم تا تیم کامل شود. آن‌ها از شخصیت‌های تاریخی تصادفی استفاده کرده و در نهایت در کنار گاندی و الویس قرار گرفتیم.

۵. فیدر (Feeder) / آهنگ Tangerine

موزیک ویدیوی آهنگ Tangerine از گروه راک بریتانیایی فیدر به طور مستقیم درباره‌ی بازی‌های ویدیویی نیست، هرچند که این آهنگ بعدها در نسخه‌ی آمریکایی بازی مسابقه‌ای گرن توریسمو نیز مورد استفاده قرار گرفت. البته در این موزیک ویدیو شاهد یک ماشین آرکید سگا نیز هستیم که بازی‌های کلاسیکی مانند Golden Axe و After Burner در آن دیده می‌شود.

۴. رایت سد فرد (Right Said Fred) / آهنگ Wonderman

سونیک خارپشت و رایت سد فرد دو چیز کاملا متفاوت هستند که بسیاری انتظار نداشتند با هم همراه شوند، اما این دقیقا همان چیزی است که در سال ۱۹۹۴ اتفاق افتاد یعنی زمانی که سگا اروپا با گروه موسیقی پاپ ذکر شده شریک شد تا تک‌ آهنگ Wonderman را در جهان منتشر کند تا بازی Sonic the Hedgehog ۳ را تبلیغ کند. ویدیوی این آهنگ دارای ارجاعات زیادی به جوجه‌ی تیغی آبی محبوب و همچنین تصاویری از خود بازی است. در این ویدیو همچنین شاهد استیو اودانیل هستیم که حضور‌های مختلفش در کمپین تبلیغاتی Sega Pirate TV شناخته شده است.

۳. کویین (Queen) / آهنگ Invisible Man

موزیک ویدیوی کوئین در سال ۱۹۸۹ با نام «مرد نامرئی» بر پسر کوچکی در یک خانواده‌ی آمریکایی با ظاهر مشکوک بریتانیایی تمرکز دارد که یک بازی ویدیویی تخیلی با حضور اعضای گروه نمادین را کشف می‌کند. این ویدیو مجموعه‌ای از آثار Commodore ۶۴ را در قفسه‌ی اتاق خواب کودک نشان می‌دهد که شامل بازی‌هایی نظیر Double Take ،Nightmare Rally ،Blaster Master، جنگ ستارگان و Legions of Death می‌شود. همچنین پوستر‌های بازی‌هایی مانند Renegade و Xeno روی دیوار وجود دارد. اگرچه، عجیب است که حتی یک Commodore ۶۴ در خانه دیده نمی‌شود.

۲. نیو اردر (New Order) / آهنگ Blue Monday

موزیک ویدیوی اصلی تک‌ آهنگ Blue Monday که در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، نسبت به نسخه‌ی رنگارنگ سال ۱۹۸۸ به کارگردانی رابرت بریر و ویلیام وگمن، بسیار جذاب‌تر است. این ویدئو دارای تصاویری با مضمون نظامی، انیمیشن‌های کامپیوتری قدیمی و تصاویر دیجیتالی با کیفیت پایین از گروه است که با گیم‌پلی پورت بازی آرکید Zaxxon از سگا برای Apple II ارتباط دارد. دقیقا مانند آهنگ Subdivisions از راش این یک نمونه‌ی اولیه از گروهی است که هنری در حال تکامل را تایید می‌کند، در حالی که پتانسیل خود را برای تولید تصاویر منحصر به فرد و جالب به نمایش می‌گذارد.

۱. راش (Rush) / آهنگ Subdivisions

موزیک ویدیو راش در سال ۱۹۸۲ برای تک آهنگ Subdivisions یکی از اولین موزیک ویدیوهایی است که در آن عنصری با محوریت بازی‌های ویدیویی دیده می‌شود. این فیلم در اطراف منطقه‌ی تورنتو فیلمبرداری شده است و تصاویری از آثار آرکید همراه با چند ویدیو از اجرای گروه راک کانادایی در مقابل دوربین است. در نتیجه، این مانند یک ماشین زمان است که نشان می‌دهد تجربه‌ی بازی در دوران طلایی صنعت چگونه بوده است. آتاری تمپست اثری است که بیشتر در این ویدیو ظاهر می‌شود، اما طرفداران سبک قدیمی می‌توانند دستگاه‌های آرکید پک‌من و Alpine Ski را نیز ببینند.

منبع: Time Extension

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



منبع:دیجی کالا