خودرو و وسایل نقلیه

لوسید ایر سافایر رکورد شتاب را شکست، صفر تا 96 کیلومتر در 1.7 ثانیه!

[ad_1]

لوسید ایر سافایر در آزمایش واقعی توانست ظرف ۱.۷۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۳ ثانیه طی کند.

درگ‌تایمز برای برگزاری مسابقات درگ بین سریع‌ترین خودروهای جهان در ۴۰۰ متر یعنی لوسید ایر سافایر، تسلا مدل S پلد و دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ آماده می‌شود اما درحالی‌که مشتاقانه منتظر دیدن این رقابت‌ها هستیم، آخرین ویدئوی «بروکس وایزبلات» صرفاً روی عملکرد لوسید ایر سافایر در ۴۰۰ متر تمرکز دارد. لوسید این ماشین را اولین سوپرسدان لوکس تمام الکتریکی جهان می‌داند و اعداد و ارقام نشان می‌دهند که ادعای لوسید بی‌راه نیست. سافایر به لطف دو موتور الکتریکی در عقب و یکی در جلو، ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

طبق اعلام لوسید، این هیولا ظرف ۱.۸۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ظرف ۳.۸۴ ثانیه از مرز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۵ ثانیه پشت سر می‌گذارد. سافایر همچنین به لطف پکیج باطری ۱۱۸ کیلووات ساعتی، با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۶۸۷ کیلومتر را طی کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حال بیایید ببینیم این سوپرسدان آمریکایی در دنیای واقعی چه اعداد و ارقامی را ثبت می‌کند. بروکس در اولین تلاش خود توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۹۲ ثانیه ثبت کند و ظرف ۸.۹۳ ثانیه به خط پایان ۴۰۰ متر برسد؛ بنابراین، اگر رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری را در نظر بگیریم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سافایر ۱.۷۷ ثانیه خواهد بود. بروکس یک بار دیگر آزمایش را انجام داد اما همان اعداد اول تکرار شد؛ بنابراین، لوسید ایر سافایر را باید یکی از سریع‌ترین خودروی جهان دانست. در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها هایپرکار ۱۹۰۰ اسب بخاری ریمک نورا با ۱.۷۴ ثانیه از لوسید سریع‌تر است. این در حالی است که قیمت سافایر از تنها ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

پدال