علم و فن آوری

بهترین پرینتر حرارتی [اسفند ۱۴۰۲]

[ad_1]

تمام فاکتورها، رسید‌ها، بلیت‌های کاغذی و برچسب‌هایی که روی محصولات مختلف مشاهده می‌کنید، با استفاده‌ از پرینترهای حرارتی تولید شده‌اند. این نوع پرینترها درمقایسه‌با چاپگرهای خانگی کوچک‌تر هستند و سروصدای بسیار کمتری ایجاد می‌کنند و معمولاً به نگه‌داری کمتری هم نیاز دارند؛ زیرا در فرایند چاپ از کارتریج جوهر یا تونر استفاده نمی‌شود و تنها چیزی که برای چاپ لیبل یا رسید به آن نیاز دارند، کاغذهای حرارتی است.

در این مقاله، تعدادی از بهترین چاپگرهای حرارتی بازار را براساس قیمت و مشخصات معرفی می‌کنیم تا براساس نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. پیش از معرفی مدل‌ها، برای آشنایی بهتر با سازوکار پرینترهای حرارتی و انتخابی دقیق‌تر، نکات مهمی را بررسی می‌کنیم که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

روش کار پرینتر حرارتی

برای درک نحوه‌ی عملکرد چاپگرهای حرارتی، باید با دو نوع شیوه‌ی چاپ انتقال حرارتی و چاپ حرارتی مستقیم آشنایی داشته باشید.

چاپ حرارتی مستقیم (Direct Thermal): در چاپ حرارتی مستقیم، هیچ ریبون یا جوهری در فرایند چاپ استفاده نمی‌شود. در این روش، هد پرینتر فشار و گرما را مستقیماً روی سطح کاغذ حرارتی اعمال می‌کند. کاغذ حرارتی به گرمای هد چاپگر واکنش نشان می‌دهد و در حین گرم‌شدن، تصویر یا متن تولید می‌شود.

هزینه‌های نگه‌داری و تعمیر این مدل پرینتر بسیار کمتر از چاپگرهای دیگر است؛ چرا‌که به کارتریج یا ریبون یا تونر نیاز ندارند. بااین‌حال، به‌دلیل حساسیت کاغذهای حرارتی به نور و گرما، نوشته‌ها یا تصاویر چاپ‌شده روی کاغذ پس از مدتی در‌معرض محوشدن قرار می‌گیرند.

چاپ انتقال حرارتی (Direct Thermal): در روش چاپ انتقال حرارتی، هد حرارتی ریبون جوهر را روی سطح لیبل فشار می‌دهد. جوهر براثر گرما و فشار ذوب می‌شود و به‌شکل تصویر یا متن درمی‌آید. مزیت این روش درمقایسه‌با روش حرارتی مستقیم این است که نوشته‌ها به‌مرور‌زمان محو نمی‌شوند و ماندگاری بیشتری دارند. به‌علاوه، امکان چاپ با رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد. معمولاً پرینترهای لیبل‌زن از این روش چاپ استفاده می‌کنند.

نکات مهم پیش از خرید پرینتر حرارتی

هنگام انتخاب پرینتر حرارتی، باید نکات زیادی مثل سرعت و وضوح چاپ و نحوه‌ی اتصال و سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف را در نظر بگیرید.

  • سرعت چاپ: سرعت چاپ پرینتر حرارتی در مشاغلی که به چاپ در تیراژ انبوه نیاز دارند، بسیار اهمیت دارد. چاپگری با سرعت زیاد می‌تواند برچسب‌ها و رسیدها یا فاکتورهای بیشتری را در زمان کمتری تولید کند که باعث بهبود کارایی و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
  • وضوح چاپ: رزولوشن چاپ پرینترهای حرارتی برحسب نقطه در اینچ (DPI) در محدوده‌ی 203DPI تا 600DPI رتبه‌بندی می‌شود. رزولوشن عالی تضمین می‌کند که متن چاپ‌شده یا بارکد یا لوگو کاملاً واضح و مطابق با استانداردهای خاص صنعت است.
  • گزینه‌های اتصال: پرینترهای حرارتی با گزینه‌های اتصال مختلف ازجمله اترنت، بلوتوث، USB، سریال، وای‌فای و بلوتوث ارائه می‌شوند. چاپگر حرارتی مناسب باید چندین گزینه اتصال داشته باشد تا کاربر دغدغه‌ای در زمینه‌ی اتصال آن نداشته باشد. معمولاً اتصال اترنت برای حجم‌های بیشتر و وای‌فای برای حجم‌های کمتر توصیه می‌شود.
  • سازگاری با نرم‌افزار: چاپگر حرارتی باید با نرم‌افزاری که درحال‌حاضر در کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، سازگاری داشته باشد؛ بنابراین، به‌دنبال چاپگرهایی باشید که می‌توانند با سیستم‌عامل‌های مختلف ازجمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS کار کنند.

بهترین پرینتر حرارتی

پرینتر حرارتی سوو SLK-TS400EB

[ad_2]

منبع:زومیت