فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

خودرو و وسایل نقلیه

نگاهی به غرفه مکث موتور در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ + عکس

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه


مکث موتور با محصولات متنوعی راهی شهر آفتاب شده تا در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران شرکت کند. این نمایشگاه با عنوان «اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲» به میزبانی کانون ایران نوین و با هدف معرفی تولیدات داخلی و مونتاژی، خودروهای وارداتی و الکتریکی برگزار شده و تا روز یکشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه ادامه دارد.

سه مدل کراس‌اوور ونوسیا به علاوه سدان D60، دو پیکاپ کلوت و یک کراس اوور جذاب و متفاوت در غرفه مکث موتور به عرضه درآمده‌اند که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

خودروهای ونوسیا متعلق به برند مشترک میان دانگ فنگ و نیسان هستند. ونوسیا V Onine یک کراس‌اوور سایز متوسط است که طراحی اسپرت و جذاب آن به طور خاص قشر جوان را به سمت خود می‌کشاند. این ماشین از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که تولید شرکت میتسوبیشی بوده و ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد.

نسخه هیبریدی V-Online‌ نیز به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آورده شده که از لحاظ ظاهری فرق خاصی با نسخه بنزینی ندارد. پیشرانه ترکیبی این خودرو شامل موتور بنزینی ۱۶۳ اسب بخاری و موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری بوده می‌شود. موتور الکتریکی با استفاده از پک باتری ۱۰٫۳ کیلووات ساعتی یا ۱۸٫۴ کیلووات ساعتی کار می‌کند. برد پیمایشی باتری اول حدود ۶۰ کیلومتر و برد پیمایشی باتری دوم تقریبا ۱۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

سدان D60 عضو دیگری از خانواده ونوسیا در غرفه مکث موتور است که زیبایی ظاهری آن دست‌کمی از کراس‌اوورهای V-Online ندارد. این ماشین قوای محرکه خود را از پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی دریافت می‌کند که قدرت آن به ۱۲۰ اسب بخار می‌رسد. البته نسخه برقی D60‌ نیز روانه بازار می‌شود.

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

ونوسیا استار

کراس‌اوور بعدی مکث موتور در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ ونوسیا استار نام دارد. استار از زبان طراحی مشترک با مدل‌های قبلی بهره می‌برد و یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند است. موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور، قلب تپنده Star‌ به حساب می‌آید که با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت شده است.

پیکاپ‌های بنزینی و برقی کلوت، بخش دیگری از غرفه مکث موتور را به خود اختصاص داده‌اند. کلوت بنزینی از نسل چهارم پیشرانه‌های میتسوبیشی به نام 4k22 استفاده می‌کند و یک ماشین قدرتمند و دو دیفرانسیل است. موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو ۲۱۵ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن متر می‌رسد.

نسخه برقی کلوت جزو ماشین‌های جدید است که موتور آن تنها چرخ‌های عقب را به حرکت می‌اندازد. این موتور برقی می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با توجه به تک دیفرانسیل بودن، کلوت برقی چندان مناسب برای بیراهه نوردی نیست، ولی به خوبی از پس حمل و جابجایی بار در جاده‌های شهری برمی‌آید. باتری ۶۵ کیلووات ساعتی کلوت در صورت شارژ کامل، مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

تیارا پرایم

و اما گل سرسبد غرفه مکث موتور، کراس اوو تیارا پرایم است که در چین با نام بیجینگ X7 شناخته می‌شود. پیشرانه ۱٫۵ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر متصل است که قوای محرکه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. تعلیق عقب مولتی لینک و تعلیق جلو مک فرسون از دیگر مشخصات فنی این ماشین هستند که سواری نرم و هندلینگ عالی در مسیرهای پرپیچ‌وخم را به ارمغان می‌آورند.



خودرو بانک

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه