فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

خودرو و وسایل نقلیه

مصاحبه با رئیس ستاد برگزاری اتواکسپو تهران؛ استقبال بالای شرکت کنندگان از نمایشگاه خودرو

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه


پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران از نهم بهمن ماه آغاز شده و تا روز یکشنبه، پانزدهم بهمن‌ماه ادامه دارد. در ای راستا خودروبانک مصاحبه‌ای را با رئیس ستاد برگزاری این رویداد بزرگ کشوری انجام داده است که فیلم و محتوای آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

خدمت آقای نجبا هستیم، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران. آقای نجبا، در حال برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۴۰۲ هستیم. جمعیت بسیاری به نمایشگاه آمده‌اند و علیرغم حضور اکثر فعالان حوزه، چند شرکت مهم در این رویداد خودرویی غیبت دارند. کدام خودروسازان حاضر، کدام‌یک غایب هستند و روند نمایشگاه به چه سمتی پیش می‌رود؟

اتفاقی که در اتو اکسپو تهران رخ داده، استقبال چشمگیر شرکت‌کننده‌ها است. این نمایشگاه به نوعی عاملین اصلی صنعت خودرو را گرد هم آورده و شرکت‌های غایب به دلیل کمبود فضا نتوانسته‌اند در این رویداد خودرویی شرکت کنند. برای نخستین بار، تمام ظرفیت مجموعه شهر آفتاب جهت ایجاد یک فضای چند ده هزار متری مورد استفاده قرار گرفته است. حتی مجبور به راه‌اندازی چند سالن موقت شدیم تا نقش و وظیفه خود را برای حضور شرکت‌ها ادا کنیم.

در این نمایشگاه شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو، کرمان خودرو، بهمن موتور، مدیران خودرو، سروش دیزل، کل مجموعه ماموت اعم از دیار خودرو، تیگارد موتور، مکث موتور، پیلسان، دنیای ماموت، دیما دیزل، ویرا دیزل و … در کنار برندهایی مثل هیوندای، هوندا، کیا، تویوتا، نیسان و … در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. مشخصا پس از مصوبه‌ای که توسط شورای اسلامی ایجاد شده و به تبع آن، مردم عزیزمان می‌توانند به خودروهای وارداتی دسترسی داشته باشند، نمایشگاه تبدیل به محفلی برای حضور شرکت‌ها و برندهای مختلف شده است.

از دیگر برندهای مطرح در این نمایشگاه می‌توان به برند تراز اول چینی هونگچی و برند مشترک سامسونگ و رنو اشاره کرد. در بخش خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز شاهد حضور خودروهای اروپایی مثل رنو تراک، مان و … هستیم.

تمرکز اخیر وزیر صمت به روی خودروهای هیبریدی و برقی معطوف شده است. به طور کلی وزارت قصد دارد جاده مخصوص را به سمت برقی سازی سوق دهد. شما به عنوان رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، چه شرایط ویژه‌ای را برای شرکت‌های فعال در این زمینه در نظر گرفته‌اید؟

اتو اکسپو تهران نمایشگاه مردم است. پس نخست روی جامع بودن نمایشگاه تمرکز کرده‌ایم. اما نمایشگاه مردم ذیل ساختاری که صمت روی آن تمرکز کرده، شکل گرفته است. به بیان بهتر، نمایشگاه با پیروی از سیاست‌های وزارت صمت به عنوان نهاد اول صنعت خودرو برگزار شده و بستر لازم برای معرفی خودروهای برقی فراهم شده است.

شما به عنوان رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه چه تفاوت‌هایی سعی کردید ایجاد کنید که نسبت به باقی رویدادهای مشابهی که در کشور انجام می‌شود این رویداد جذاب‌تر باشد؟ وزیر سمت روز چهارشنبه آمده بود و فرصتی شد که ما خبرنگاران از او سؤال بپرسیم، چیزی که قبلا در رویدادهای مشابه انجام نمی‌شد، شما چه کارهایی انجام داده‌اید و چه برندهایی گذاشتید که این رویداد متفاوت باشد؟

ما برگ برنده‌ای نداریم مادامی‌که هر اقدامی که انجام می‌دهیم را وظیفه خودمان می‌دانیم و نگاهمان این است که وقتی ما در مقام ستاد برگزاری، مسئولیت برگزاری یک رویداد را به عهده می‌گیریم، مخصوصا چنین رویدادی که به عنوان بزرگ‌ترین رویداد خودرویی کشور می‌توان از آن یاد کرد، ابتدا اصول و بدیهیات را دنبال می‌کنیم. اگر ما برای اولین بار رسانه ملی را همراه کردیم و اطلاع‌رسانی را در آن سطح انجام دادیم، وظیفه ماست. اگر بالغ بر صد تابلو در سطح شهر تهران به صورت تبلیغات محیطی شکل گرفته، وظیفه ستاد برگزاری بوده است. اگر رسانه‌های اجتماعی و فضای وب را همراه کردیم و به صورت روزانه اطلاع‌رسانی مستمر انجام می‌دهیم، وظیفه ماست. به گفته صنعت خودرو و شرکت‌های خودرویی، اقدامات بسیاری در سال‌های گذشته انجام نمی‌شده که ما این‌ها را بدیهیات می‌دانستیم و تلاش کردیم که اصول را به نحو احسن پیش ببریم.

ما اذعان داریم که این نمایشگاه، نمایشگاه مردم است، پس باید اول بیاید از جامع بودن نمایشگاه لذت ببرد. آقای وزیر نیز محبت کرده و در نمایشگاهی که برای خودشان است شرکت کردند. نمایشگاه صنعت خودرو یکی از بخش‌های مفهوم سطح پیشرفت هست که توسط وزارت راهبری می‌شود و این راهبری باعث شده تا حجم گسترده از شرکت‌های خودرویی کنار هم جمع شوند و صنایع وابسته برای اولین بار در این نمایشگاه شکل بگیرد. ما فضای گسترده‌ای را در نمایشگاه ایجاد کرده‌ایم، چند ده هزار متر که تا حالا چند بار گفته شده، هرچند ارزش‌افزوده آن برای صنعت خودرو هست. این‌ها همه در کنار هم ایجاد شد تا به نوعی تست درایوها، کارتینگ‌ها، شبیه‌سازی‌های خودرویی و فضاهای سرگرمی که ما برای مخاطبین در نظر گرفتیم همه بستر مناسبی را برای حضور بازدیدکننده ایجاد کند، نه برگ برنده ما.

بدون شک نواقصی در این میان وجود دارند و هنوز به ایده‌آل خود نرسیدیم. اما تمام تلاش ما این بوده که برای مردم و برای صنعت ارزش‌آفرینی کنیم، انشاالله که موردنظر و مورد رضایت قرار بگیرد.



خودرو بانک

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه