خودرو و وسایل نقلیه

مجموعه اول خونه برای سرمایه گذاری؛ ویلا بخریم یا ماشین را پاسخ می دهد

[ad_1]

کسانی که یک سرمایه کلان و بلااستفاده دارند شاید بر سر دوراهی بمانند که برای سرمایه‌ گذاری ویلا بخرم یا ماشین؟ به هر حال هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند اما نباید فراموش کرد که وقتی در مورد سزمایه‌گذاری صحبت می‌کنیم یعنی باید به سراغ روش‌هایی برویم که سود بسیار زیادی برای ما داشته و بتوانیم این سرمایه خود را چندین برابر کنیم. از طرف دیگر باید روشی را انتخاب نماییم که ایمن باشد و باعث از دست رفتن سرمایه اولیه ما نشود. بنابراین مجموعه اول خونه تصمیم گرفت در این مطلب یکبار برای همیشه به این سؤال پاسخ دهد؛ تا شما بهتر بتوانید بین سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ویلا و یا خرید ماشین تصمیم‌گیری درستی داشته باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

ویلا بخریم یا ماشین

خرید کدام یک اولویت دارد؟ خرید ویلا یا خرید ماشین؟

به طور کلی خرید ویلا و خرید ماشین هر دو در راستای بهبود رفاه و آسایش ما هستند. برای مثال وقتی شما یک ماشین بسیار خوب داشته باشید می‌توانید از آن برای سفر در هر یک از نقاط ایران استفاده کنید بدون اینکه نگران خرابی وسیله نقلیه خود باشید. از طرف دیگر اگر شما یک ویلا خریداری نمایید برای مثال به سراغ خرید ویلا در نوشهر بروید مطمئن هستید که در زمان‌های سفر به شمال کشور یک ویلای شخصی در بهترین نقطه شمال کشور دارید که می‌توانید بدون نیاز به پرداخت اجاره تا هر مدت که بخواهید در ویلای خود بمانید. حتی اگر به سراغ خرید ویلا استخردار بروید یک محوطه کاملاً شخصی برای خود انتخاب کرده‌اید که می‌توانید برای شنا کردن از استخر ویلا استفاده کرده و نیازی به رفتن به کنار دریا نباشد. اما به هر حال بحث سرمایه‌گذاری در میان است و ما باید یک اولویت‌بندی را انجام دهیم. برای اینکه بدانید خرید ویلا در شمال اولویت دارد یا خرید ماشین، چند نکته را در نظر داشته باشید:

چه مقدار سرمایه دارید؟

اولین سؤالی که شما باید از خود بپرسید این است که موجودی فعلی شما چقدر است؟ آیا شما با این موجودی می‌توانید یک ویلا در شمال بخرید یا مجبور هستید چند وام کلان بگیرید تا بتوانید هزینه ویلا را تأمین کرده و اکنون باید اقساط وام‌ها را بپردازید؟ قطعاً در شرایط فعلی کشور بدون وام نمی‌توان خانه یا ویلا خرید اما شما باید درآمد خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر به راحتی می‌توانید اقساط را بپردازید هیچ محدودیتی برای خرید ویلا برای شما وجود نخواهد داشت. اما اگر می‌دانید در شرایط سختی قرار می‌گیرید بهتر است برای خرید ویلا دست نگه دارید. کسانی که در حال حاضر یک وسیله نقلیه دارند و سرمایه آن‌ها برای خرید ویلا کفاف نمی‌دهند در صورتی که شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستند می‌توانند از طریق خرید و فروش خودرو سرمایه اولیه خود را افزایش داده و با این سرمایه و سد حاصل از آن ویلا بخرند.

 

ویلا بخریم یا ماشین

آیا این سرمایه‌گذاری کیفیت زندگی شما را ارتقا می‌دهد؟

مهمترین سؤالی که شما باید برای خرید ویلا یا ماشین از خود بپرسید این است که این سرمایه‌گذاری چه اندازه می‌تواند باعث بهبود رفاه و آسایش شما شود؟ شاید شما یک ماشین مناسبی دارید و می‌توانید از این ماشین هم برای انجام امور روزمره و هم برای سفر استفاده کنید و تجربه تلخی در زمینه خرابی ماشین نداشته‌اید. بنابراین آیا در چنین شرایطی بهتر نیست که به سراغ خرید ویلا بروید؟ داشتن یک ملک خصوصی در مناطق شمالی کشور آرزوی هر ایرانی است. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر شما یک ماشین با کیفیت و مناسب دارید به جای اینکه دوباره سرمایه خود را برای خرید ماشین هزینه کنید این بار به سراغ خرید ویلا بروید.

نوسانات قیمت در زمینه خودرو بیشتر است یا ملک؟

به طور کلی نوسانات اقتصادی در کشور ایران در همه زمینه‌ها دیده می‌شود و ما نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم. یعنی حتی اگر شما یک ویلا بخرید نوسانات ارز بر روی قیمت ویلا نیز تأثیر می‌گذارد. اما در این میان وسایل نقلیه بیشتر متأثر می‌شوند. شاید در یک برهه‌ای از زمان شاهد افزایش چشمگیر در قیمت خودرو‌ها باشید و در نتیجه تصمیم می‌گیرید سرمایه خود را در زمینه خرید خودرو وارد کرده و سپس خودرو را بفروشید تا سود زیادی به دست بیاورید. اما تا به حال با این ترفند دولت مواجه شده‌اید که بعد از افزایش قیمت خودرو‌ها شرایط ورود خودرو به داخل کشور را تسهیل می‌کند تا از این طریق بتواند قیمت‌ها را شکسته و شرایط بهتری را برای مردم فراهم نماید. در چنین شرایطی سرمایه شما به مدت طولانی خوابیده و نتوانسته‌اید سود بسیار زیادی به دست بیاورید. بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد ثبات قیمت در ملک بیشتر از خودرو است و اگر شما به دنبال یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستید قطعاً خرید ویلا بهتر می‌باشد.

 

خرید خانه

هدف شما از خرید ویلا یا خرید ماشین چیست؟

گاهی اوقات افراد با هدف سرمایه‌گذاری جهت به دست آوردن سود می‌خواهند ویلا یا ماشین بخرند. در واقع نمی‌خواهند از ماشین یا ویلا استفاده کنند بلکه تصمیم دارند در زمانی که قیمت‌ها اوج گرفت ماشین یا ویلای خود را بفروشند تا سود زیادی به دست بیاورند. این دسته از افراد باید بسیار محتاطانه عمل نمایند. باید در زمانی که قیمت ماشین یا ویلا پایین است خرید خود را انجام داده و سپس منتظر بمانند تا قیمت‌ها افزایش یابد. اما تضمینی وجود ندارد که در اوج قیمت بتوانند سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنند چون در اغلب مواقع وقتی قیمت‌ها گران می‌شود به دلیل اینکه اوضاع اقتصادی بد شده و اغلب مردم توان خرید ندارند سرمایه افرادی که در این زمینه‌ها ورود کرده‌اند به اصطلاح خوابیده و حتی ممکن است ضرر کنند.

رشد سرمایه در ماشین بیشتر است یا ویلا؟

حتی اگر شما با هدف بهبود وضعیت رفاهی زندگی خود می‌خواهید ماشین یا ویلا بخرید باز هم باید به رشد سرمایه توجه داشته باشید. شما الان یک سرمایه اضافه در اختیار دارید که می‌خواهید برای بهبود زندگی خود از این سرمایه جهت خرید ماشین یا ویلا استفاده کنید. بهتر است به آینده سرمایه خود نیز توجه داشته باشید. نه تنها رشد قیمت بلکه ثبات قیمت در ملک بیشتر است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در زمینه ملک امنیت بیشتری نسبت به ماشین دارد.

کلام آخر

وقتی قرار است برای خرید ماشین یا ویلا سرمایه‌گذاری کنید نیاز به مشاورین زبده دارید چون به هر حال قرار است سرمایه شما در یک مسیری وارد گردد که اگر اشتباه کنید ممکن است حتی سرمایه اولیه خود را از دست بدهید. شما می‌توانید از مجموعه حرفه‌ای اول خونه کمک بگیرید. ما مهندسین و کارشناسان باتجربه زیادی در کنار خود داریم که با سابقه درخشانی که در این سال‌ها به دست آورده‌اند به شما کمک می‌کنند که بین خرید ملک یا ماشین به یک تصمیم درست برسید. اگر تصمیم شما برای خرید ویلا نهایی شد می‌توانید صفر تا صد کار را به ما بسپارید ما براساس سرمایه‌ای که در اختیار دارید بهترین منطقه و بهترین ویلا را برای شما پیدا خواهیم کرد.

[ad_2]

پدال