خودرو و وسایل نقلیه

مازراتی کواتروپورته برقی در سال 2028 معرفی خواهد شد

[ad_1]

مازراتی تائید کرد نسخه تمام برقی از خودروی کواتروپورته در سال ۲۰۲۸ معرفی می‌شود.

مازراتی با تائید اخبار مربوط به تأخیر در توسعه کواتروپورته فولگور جدید به جزئیات بیشتری از استراتژی تولید محصولات برقی خود اشاره کرد. هم‌اکنون به‌صورت رسمی اعلام شده نسخه تمام برقی از این سدان لوکس ایتالیایی در سال ۲۰۲۸ تولید خواهد شد. البته باید گفت قبل از تولید کواتروپورته برقی چندین محصول بدون آلایندگی دیگر نیز معرفی خواهند شد.

بر اساس استراتژی جدید مازراتی، اولین خودروی برقی از این دست گرن کابریو فولگور خواهد بود که قرار است اواخر سال جاری میلادی و اندکی پس از معرفی نسخه درون‌سوز آن پرده‌برداری شود؛ اما تعهد ایتالیایی‌ها به تولید محصولات بدون آلایندگی فراتر از این خودروست و در سال ۲۰۲۵ نسخه برقی MC20 تولید خواهد شد. دو سال بعد هم یک شاسی‌بلند بزرگ و برقی که احتمالاً نسخه بدون آلایندگی لوانته است معرفی می‌شود و نهایتاً شاهد تولید و عرضه کواتروپورته برقی در سال ۲۰۲۸ خواهیم بود. مازراتی می‌گوید تمامی فرایندهای طراحی، توسعه و تولید این خودروها در ایتالیا انجام می‌شود.

رندر دیجیتالی مازراتی کواتروپورته برقی

دیوید گراسو مدیرعامل مازراتی می‌گوید:

ما با تمام قدرت به سمت برنامه‌های برقی سازی خود حرکت می‌کنیم و پیش ‌از این دو نمونه از محصولات نمادین ما با قوای محرکه برقی در دسترس بوده‌اند و امسال یک مدل دیگر را نیز معرفی خواهیم کرد. ما قوی‌ترین مازراتی های تاریخ را در دسترس مشتریان قرار خواهیم داد تا لذت رانندگی را وارد عصر جدیدی کنیم

دو محصولی که گراسو از آن‌ها نام می‌برد گرن توریسمو فولگور و گریکاله فولگور هستند که قبلاً فرایند فروش آن‌ها در اتحادیه اروپا آغاز شده است. مازراتی زیر چتر استلانتیس به اولین برند لوکس ایتالیایی تبدیل شده که تمرکز خود را روی توسعه و تولید محصولات برقی می‌گذارد. این خودروساز ایتالیایی همچنین از سال قبل در رقابت‌های فرمول E حضور دارد. تلاش‌های مازراتی برای تولید محصولات جدید بخشی از برنامه‌های وسیع‌تر استلانتیس برای تحقق استراتژی سال ۲۰۳۰ است. این استراتژی باعث خواهد شد برند لوکس یاد شده در بالاترین سطح رقابت با دیگران بپردازد و تمامی محصولات جدیدش از قوای محرکه برقی استفاده کنند. البته تمامی اخبار مربوط به مازراتی مثبت نیستند و ظاهراً استلانتیس هزار نفر از کارکنان کارخانه میرافیوری تورین ایتالیا را از ۱۲ فوریه تا ۳ مارس به‌صورت موقت تعلیق خواهد کرد. این کارخانه محل تولید کواتروپورته و دیگر محصولات مازراتی است.

تصاویر جاسوسی مازراتی گرن کابریو فولگور

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

[ad_2]

پدال