علم و فن آوری

لحظه جنجالی عذرخواهی مارک زاکربرگ از قربانیان فضای آنلاین [تماشا کنید]

[ad_1]

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جریان توضیحات خود در مجلس سنا با محوریت امنیت شبکه‌های اجتماعی، لحظات دراماتیکی را ثبت کرد و به خاطر آسیبی که پلتفرم‌هایش به کودکان و نوجوانان وارد کرده‌ است، عذرخواهی کرد.

زاکربرگ در برابر سناتور جاش هالی که تاکنون دو بار لایحه‌هایی را با هدف محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های فضای اجتماعی ارائه کرده است، جملاتش را با استرس زیادی بیان می‌کرد.

سناتور هالی به زاکربرگ گفت: «شما هیچ اقدامی نکردید، کسی را اخراج نکردید، حتی به یک قربانی غرامت ندادید، اجازه دهید این را از شما بپرسم: [امروز] خانواده‌ها و قربانیان اینجا هستند، آیا از قربانیان عذرخواهی کرده‌اید؟ می‌خواهید همین حالا این کار را بکنید؟»

زاکربرگ پس از لحظه‌ای لکنت زبان، ایستاد و رو به خانواده‌ها کرد تا مستقیماً از آن‌ها که توسط شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام آسیب دیده‌اند، عذرخواهی کند.

زاکربرگ گفت: «من برای همه‌ی چیزهایی که تجربه کرده‌اید متاسفم، هیچ‌کس نباید با چیزهایی که خانواده‌های شما از آن‌ها رنجیده‌اند دست‌وپنجه نرم کند و به همین دلیل است که ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم و به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم هیچکس با چیزهایی که خانواده‌های شما از آن‌ها رنجیده‌اند دست‌وپنجه نرم نکند.»

این لحظه‌ای شگفت‌انگیز و صادقانه از سوی مدیرعامل و بنیان‌گذار فیسبوک بود؛ فردی که معمولاً به رفتار ربات‌گونه معروف است. با این حال، همه تحت تأثیر قرار نگرفتند؛ از جمله سناتور هالی که پس از عذرخواهی زاکربرگ، مکرراً از او پرسید که آیا قصد دارد شخصاً به قربانیان غرامت پرداخت کند یا خیر.

در مصاحبه‌ای که با CNN انجام شد، آریل گایزمر ۲۲ ساله گفت پس از مشاهده‌ی محتوای مضر در یکی از شبکه‌های اجتماعی که زاکربرگ مالک آن است، دچار اختلال تغذیه‌ای شده است و مدیرعامل را به خاطر کم اهمیت جلوه دادن تأثیر اپلیکیشن‌هایش بر سلامت روان سرزنش کرد.

[ad_2]

منبع:زومیت