علم و فن آوری

دوربین گلکسی S24 اولترا از گوشی‌های ۲۰۲۲ ضعیف‌تر است!

[ad_1]

گلکسی S24 اولترا به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های بازار توسط DxOMark بررسی شد و در بخش دوربین امتیاز ۱۴۴ را کسب کرد و در رتبه‌ی ۱۸ قرار گرفت که به شکل عجیبی رتبه‌ای پایین‌تر نسبت به برخی گوشی‌های سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

گلکسی S24 اولترا در جایگاهی پایین‌تر از آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرد. دوربین پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ بهتر از دوربین هواوی P50 پرو است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

گلکسی S24 اولترا به جز فریم تیتانیومی و نمایشگر تخت تفاوت ظاهری زیادی با گلکسی S23 اولترا ندارد و قیمت گوشی ۱۰۰ دلار نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

ما در بررسی گلکسی S24 اولترا بهبود ناچیز عملکرد دوربین را جزو نقاط ضعف گوشی برشمردیم و به‌نظر می‌رسد هنوز خبری از به‌روزرسانی نرم‌افزاری از سوی سامسونگ برای بهبود کارایی دوربین نیست.

گلکسی S24 اولترا در بخش فوکوس خودکار و نویز امتیاز ۷۰ را دریافت کرد. گوشی سامسونگ در بخش زوم موفق به کسب امتیاز ۱۴۵ شد که بسیار پایین‌تر از رکورد امتیاز ثبت شده برای هر دو دوربین تله‌فوتو و اصلی است. در بخش ضبط ویدیو، S24 اولترا توانست ۱۳۷ امتیاز کسب کند.

امتیازات DxOMark نشان می‌دهند که گلکسی S24 اولترا به طور کلی در بخش دوربین پیشرفت نسبتاً خوبی نسبت به نسل گذشته داشته است اما در برابر اصلی‌ترین رقیبش یعنی گوشی آیفون نتوانسته قدرتمند ظاهر شود.

[ad_2]

منبع:زومیت