فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

تکنولوژی

تغییرات One UI 6.1؛ ورود به عصر هوش مصنوعی!

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه


رابط کاربری One UI 6‌ بر پایه اندروید 14 در حال حاضر برای بسیاری از گوشی‌های سامسونگی عرضه شده و اکثر گوشی‌های جدید و حتی قدیمی این نسخه را دریافت کرده‌اند. کره‌ای‌ها سری گلکسی S24 را با One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ معرفی کردند و این نسخه به‌زودی برای سایر محصولات نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه به تغییرات ایجاد شده در نسخه One UI 6.1 می‌پردازیم ولی در نظر داشته باشید که ویژگی‌های مربوط به هوش مصنوعی برای تمامی گوشی‌های عرضه نمی‌شود.

قفل صفحه و AOD

تنظیمات لاک اسکرین تغییرات زیادی نداشته اما در عوض AOD نسبت به قبل تغییر کرده و حالا به شکل یکپارچه‌تری در مقایسه با عکس پس‌زمینه لاک اسکرین درآمده است. طبق تغییرات جدید زمانی که AOD نمایش داده شود شما پس‌زمینه لاک اسکرین و ویجت‌ها را نیز مشاهده خواهید کرد.

بخش Gesture navigation

تا نسخه قبلی در گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانستید از بین سه روش موجود انتخاب کنید که نحوه کار کردن با گوشی چگونه باشد. در یکی از روش‌ها دکمه‌های سنتی نمایش داده می‌شدند و در روش دوم شما می‌توانستید با سوایپ کردن از هر قسمت پایین نمایشگر یک عملی را انجام دهید. در روش سوم نیز مانند دیگر برندها و آیفون‌ها همه چیز با سوایپ کردن و کشیدن دست از پایین به بالا انجام می‌شد.

در آپدیت جدید روش دوم حذف شده و حالا فقط می‌توانید بین دو حالت سنتی و نمایش دکمه‌های هوم و بک و البته ژست‌های حرکتی یکی را انتخاب کنید.

انیمیشن‌های روان‌تر

یکی از تغییراتی که به‌محض آپدیت به One UI 6.1 متوجه آن می‌شوید روان‌تر شدن انیمیشن‌های گوشی است. در این نسخه تغییر صفحه AOD به لاک اسکرین یا لاک اسکرین به هوم اسکرین بسیار روان‌تر و جذاب‌تر انجام می‌شود و همچنین شما هنگام باز کردن و بستن برنامه‌ها نیز متوجه این موضوع و بهبود خواهید شد.

قابلیت Quick share پیش فرض اندروید می‌شود

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه

مدت زمان زیادی است که قابلیت Quick share در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد و یکی از راه‌های جذاب برای انتقال دیتا به حساب می‌آید. طبق همکاری نزدیک سامسونگ و گوگل، قرار است Quick share جایگزین قابلیت Nearby Share به روی تمامی گوشی‌های اندرویدی و حتی کروم بوک‌ها شود و در واقع قابلیت سامسونگ به‌روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی قرار بگیرد.

قابلیت Adaptive color tone

قابلیت جدید Adaptive color tone در One UI 6.1 به شکل رسمی به تنظیمات بخش نمایشگر اضافه شده است و شما می‌توانید آن را روشن کنید. به لطف این قابلیت گوشی بر اساس میزان نور محیط هم وایت بالانس نمایشگر را تنظیم می‌کند و هم دقت رنگ‌ها را. کره‌ای‌ها از دوربین سلفی برای این قابلیت کمک می‌گیرند.

قابلیت HDR در گالری و اینستاگرام

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قابلیتی به نام Super HDR دارند و می‌توانند عکس‌ها را با سایه روشن‌های بسیار دقیق‌تر به ثبت برسانند. این تصاویر از این پس در گالری با کیفیت اصلی و بهبودها در میزان روشنایی و تنظیمات خاص نمایش داده می‌شود.

خوشبختانه از این به بعد تصاویر HDR در اینستاگرام نیز با کیفیت اصلی آپلود خواهند شد و اگر گوشی قابلیت نمایش محتوای HDR را داشته باشد، عکس شما را با کیفیت واقعی و بسیار خوب تماشا خواهد کرد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

در نظر داشته باشید که قابلیت‌های هوش‌ مصنوعی همراه با آپدیت One UI 6.1 است ولی برای تمامی مدل‌ها در اختیار قرار نمی‌گیرد و مثلا سری S23 و S23 FE آن را دریافت می‌کنند و شما نمی‌توانید به روی A54 چنین قابلیت‌هایی را تجربه کنید.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که هوش مصنوعی سامسونگ تحت نام Galaxy AI تا سال 2025 رایگان است و پس از آن باید برای استفاده از آن اشتراک تهیه کنید. در ادامه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی کره‌ای‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

Circle to search

به لطف هوش مصنوعی و همکاری نزدیک سامسونگ و گوگل قابلیتی به نام Circle to search خلق شده است. به لطف این ویژگی شما می‌توانید دکمه هوم را نگه دارید (یا خط Navigation را نگه دارید) تا یک صفحه باز شود و به شما امکان دهد تا سوژه مورد نظر خود را با کشیدن دایره مشخص کنید.

پس از این سوژه مورد نظر در گوگل جستجو می‌شود و شما می‌توانید به سرعت نتایج را مشاهده کنید. برای مثال شما می‌توانید لباسی که در تصویر وجود دارد را انتخاب کنید تا برند آن و مدل‌های مشابه به شما نمایش داده شود.

Writing assistant

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی Writing assistant است که چندین ویژگی مختلف را شامل می‌شود. قابلیت Writing assistant گرامر و غلط املایی متن‌های نوشته شده را چک می‌کند و حتی می‌تواند در لحظه متن نوشته شده را به زبان دیگری ترجمه کند. در حال حاضر زبان‌های زیر در دسترس قرار دارد و احتمالا به‌زودی زبان‌های دیگر از جمله فارسی نیز اضافه می‌شود.

  • چینی
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • آلمانی
  • هندی
  • ایتالیایی
  • ژاپنی
  • کره‌ای
  • لهستانی
  • پرتقالی
  • تایوانی
  • اسپانیایی
  • ویتنامی

شما از قابلیت Writing assistant در برنامه پیام رسان خود سامسونگ، گوگل چت، واتساپ، دایرکت اینستاگرام، لاین مسنجر و سیگنال می‌توانید استفاده کنید و احتمالا در آینده نزدیک برنامه‌های بیشتری نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

جالب است بدانید که Writing assistant همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا یک پیام رسمی را به حالت دوستانه دربیاورید یا یک پیام دوستانه و خودمانی را کاملا رسمی کنید.

Photomoji

این قابلیت به شما امکان می‌دهد که در لحظه برای ری‌اکشن به پیام دریافتی یک استیکر جدید با عکس خود بسازید و آن را برای دیگران ارسال کنید.

Live translate

قابلیت ترجمه زنده تماس‌ها همان طور که از نامش برمی‌آید کمک می‌کند تا دو نفر با زبان‌های متفاوت بتوانند به راحتی با هم تماس برقرار کنند. طبق این قابلیت شما می‌توانید انگلیسی صحبت کنید ولی طرف مقابل حرف‌های شما را به صورت متن اسپانیایی دریافت کند یا حتی گوشی این ترجمه را برای فرد مقابل بخواند. همچنین فرد مقابل می‌تواند اسپانیایی حرف بزند و شما متن یا صدا را انگلیسی دریافت کنید.

در حال حاضر زبان‌های زیر از قابلیت Live translate پشتیبانی می‌کنند و به‌زودی زبان‌های دیگر نیز اضافه می‌شود.

  • چینی
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • آلمانی
  • هندی
  • ایتالیایی
  • ژاپنی
  • کره‌ای
  • لهستانی
  • پرتقالی
  • تایوانی
  • اسپانیایی
  • ویتنامی

شما همین قابلیت را می‌توانید تحت عنوان Interpreter نیز مورد استفاده قرار دهید و در این صورت نیازی به برقراری تماس دیده نمی‌شود.

هوش مصنوعی در دفترچه یادداشت، مرورگر و ضبط صوت

هوش مصنوعی به برنامه‌های یادداشت و مرورگر خود سامسونگ و ضبط صوت نیز رسیده است. برای مثال در دفترچه یادداشت غلط‌های املایی و گرامری چک می‌شود و شما می‌توانید در لحظه متن را ترجمه کنید. همچنین در برنامه ضبط صوت امکان تبدیل صدا به متن وجود دارد و حتی این متن می‌تواند به حالت خلاصه دربیاید. همچنین مرورگر خود سامسونگ به کمک هوش مصنوعی می‌تواند بسیار سریع کل محتوای موجود در یک صفحه را خلاصه کند و به شما ارائه دهد.

Generative Edit in Gallery

 

به کمک هوش مصنوعی و در گالری می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید. مثلا شما می‌توانید سوژه‌های موجود در عکس را حذف کنید و حتی تغییر سایز دهید. مثلا شما می‌توانید گلدان موجود در تصویر را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید و حتی زاویه آن را تغییر دهید.

Instant Slow-Mo

به لطف این قابلیت اگر شما دست خود را به روی ویدئوهای معمول نگه دارید به سرعت تبدیل به اسلوموشن می‌شوند و عملکرد این قابلیت واقعا جذاب است.

Generative wallpapers

Generative wallpapers

به کمک هوش مصنوعی شما به راحتی می‌توانید در گوشی سامسونگ خود والپیپر جدید بسازید. طبق قابلیت Generative wallpapers شما کافیست سوژه‌های دلخواه را انتخاب کنید و رنگ مورد پسند را نیز گزینش کنید تا هوش مصنوعی تصاویر بسیار جذابی را در اختیار شما قرار دهد.

جمع بندی

در این مطلب تمامی تغییرات One UI 6.1 نسبت به One UI 6 را توضیح دادیم و اشاره کردیم که قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تمامی گوشی‌های عرضه نمی‌شود و فقط مدل‌های بالارده Galaxy AI را دریافت می‌کنند.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro



منبع:تکنولایف

فروش ویژه پوشاک مردانه و زنانه