خودرو و وسایل نقلیه

تاترا 613 Mi لانگ الکترونیک؛ خودرویی شگفت‌انگیز از جمهوری چک!

[ad_1]

تاترا ۶۱۳ Mi خودرویی از جمهوری چک با پیشرانه ۸ سیلندر هوا خنک و نصب شده در عقب است.

تاترا برندی از کشور جمهوری چک است که اگرچه دیگر به تولید خودرو نمی‌پردازد اما تاریخچه‌ای درخشان در اواخر قرن ۱۹ میلادی دارد. این شرکت به خاطر طراحی متمایز و غیرعادی محصولاتش شناخته می‌شود و محصولات پیشرانه عقب آن که بسیار متفاوت از خودروهای دوران خودرو بودند کاملاً نظرات را جلب کرده‌اند. یکی از این خودروها تاترا ۶۱۳ Mi لانگ الکترونیک است که نسخه‌ای متفاوت از تاترا ۶۱۳ به حساب می‌آید. ۶۱۳ Mi لانگ الکترونیک را می‌توان گل سرسبد تلاش‌های مهندسی تاترا در اواخر قرن ۲۰ دانست. سدان موردبحث در سال ۱۹۷۵ و به عنوان محصولی لوکس با طراحی نرم و آیرودینامیک معرفی شد.

اگرچه این خودرو بر اساس ۶۱۳ طراحی شده توسط Vignale بنا شد اما محصولی که مشاهده می‌کنید از کابین مدرن‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد سود می‌برد. ۶۱۳ Mi لانگ الکترونیک برای رقابت با بهترین سدان های آلمانی زمان خود معرفی شد و از تجهیزات استانداردهای همچون سیستم هشدار صوتی سود می‌برد. این سیستم عیوب خودرو و دیگر پیام‌های مهم را به اطلاع راننده می‌رساند. یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های تاترا ۶۱۳ Mi را می‌توان پیشرانه ۸ سیلندر هوا خنک انژکتوری دانست که روی اکسل عقب نصب شده بود. این خودروی ویژه در سال ۱۹۹۳ مونتاژ شده و نسخه ۳.۵ لیتری از پیشرانه ۸ سیلندرش حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نکته جالب اینکه محصول یاد شده اوایل سال جاری میلادی با قیمت حدود ۱۱۰ هزار دلار برای فروش آماده شده بود.

اما سواری تاترا چگونه است؟ با توجه به ویدئوی منتشر شده می‌توان گفت گیربکس خودرو خیلی نرم نیست زیرا راننده در تلاش برای یافتن دنده صحیح است و این موضوع به ویژه زمانی که پیشرانه و گیربکس هنوز سرد هستند خودش را نشان می‌دهد. صدای پیشرانه ۸ سیلندر نیز مشابه خودروهای دیگر نیست و تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد را در پشت فرمان ارائه می‌کند. سیستم تعلیق تاترا نیز نرم است اما در پیچ‌ها خیلی باعث تلاطم خودرو نمی‌شود. تنها ۱۷ دستگاه از تاترا ۶۱۳ Mi لانگ الکترونیک تولید شد و به جرات می‌توان گفت هنوز برخی نمونه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند. در نهایت باید خاطرنشان ساخت خودروی موردبحث جزو آخرین محصولات تاریخ تاتراست و می‌تواند جزو خاطرات جالب دنیای خودرو باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *