خودرو و وسایل نقلیه

انتخاب پیکاپ سال 2024 موتورترند

[ad_1]

در رقابت انتخاب پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند شاهد نبردی تمام آمریکایی هستیم که شامل چهار پیکاپ مختلف از جنرال موتورز و فقط دو نماینده از فورد می‌شود.

پس از معرفی خودرو و شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ موتورترند، حالا نوبت به انتخاب پیکاپ سال رسیده است تا یکی از وانت‌های فورد، شورلت و جی‌ام‌سی، جایزهٔ کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرد. جالب اینکه نبرد امسال برای کسب عنوان پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند بیشتر رقابتی خانوادگی بین وانت‌های شورلت و جی‌ام‌سی بوده و متأسفانه نسل جدید تویوتا تاکوما نتوانست به آزمون امسال برسد و باید خود را برای رقابت سال آینده آماده کند. البته در این جمع جنرال موتورزی، دو فورد هم حضور دارند. در رقابت‌های انتخاب خودروی سال موتورترند، برخلاف مقایسه‌های معمول، خودروها نسبت به یکدیگر قیاس نمی‌شوند بلکه هر شرکت‌کننده برای دستیابی به جایزهٔ کالیپر طلایی طبق شش معیار کلیدی ما شامل پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، عملکرد، ارزش، ایمنی و مصرف سوخت ارزیابی می‌شوند.

شرکت‌کنندگان رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند

شورلت سیلورادو HD

زمانی که نسل جدید سیلورادو HD در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، بحث‌ها در مورد این پیکاپ بالا گرفت زیرا هرچند شورلت تمام ارقام مهم برای خریداران پیکاپ یعنی قدرت، گشتاور، ظرفیت بار و ظرفیت یدک کشی را افزایش داد اما طراحی بیرونی بحث‌برانگیز و کابین قدیمی انتقاداتی را به دنبال داشت. خبر خوب اما اینکه شورلت به این انتقادات توجه کرده و نسخهٔ بروز شدهٔ سیلورادو را برای مدل ۲۰۲۴ ارائه کرد که تمام این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرده است. علاوه بر این، شورلت حالا نسخهٔ ZR2 را هم برای سیلورادو HD ارائه کرده تا در کنار سیلورادو HD و کلرادو HD، جمع پیکاپ‌های آفرودی این برند تکمیل شود. ZR2 در نسخهٔ ۲۵۰۰HD دو کابین با اتاق بار کوتاه با پیشرانه‌های ۶.۶ لیتری بنزینی یا دیزلی ارائه می‌شود و به لاستیک‌های ۳۵ اینچی گودیر، کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب مجهز است.

فورد F150 رپتور R

F150 رپتور قوی‌ترین پیکاپ حال حاضر بازار محسوب می‌شود. این نسخهٔ سوپرشارژ که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، برای حضور در رقابت انتخاب پیکاپ سال ۲۰۲۳ کمی دیر به بازار آمد و نسخهٔ فیس‌لیفت ۲۰۲۴ آن‌هم رقابت امسال را از دست داد. رپتور R بروز شدهٔ مدل ۲۰۲۴ به سپر ماژولار جدید و کمک‌فنرهای فاکس ارتقاءیافته با حالت دوگانه مجهز است. آیا این تغییرات پیکاپ هیولایی فورد را حتی از چیزی که هست بهتر کرده‌اند؟ احتمالاً اما تا سال آینده نمی‌توانیم با اطمینان در این موتور حرف بزنیم و فعلاً باید به همان نسخهٔ قبلی اکتفا کنیم که پای به این رقابت گذاشته است.

فورد سری F سوپر دیوتی

دنیای پیکاپ‌های سنگین آهسته‌تر از دیگر کلاس‌های پیکاپ پیشرفت می‌کند ولی با این حال، فورد سوپر دیوتی جدید را ببینید که در به‌روزرسانی اخیر به ظاهر تازه، یک پیشرانهٔ V8 بنزینی جدید، یک موتور ۶.۷ لیتری V8 توربودیزل جدید با قدرت بیشتر و بهبودهای بی‌شماری مثل پله‌های جانبی جدید مجهز شده است. با این همه، آیا سوپر دیوتی هنوز همان پیکاپ قبلی است؟ بله اما حالا بهتر شده هرچند که به‌صورت تدریجی. سوپر دیوتی یکی از تنها دو فورد حاضر در رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند بود و با یکی از پیشرانه‌های جدید خود یعنی ۶.۷ لیتری دیزلی خروجی بالا به این رقابت آمد. این پیشرانه‌ای گران اما فوق‌العاده با ارائهٔ قدرت نرم است و با تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۷ نیوتن متر گشتاور، ۲۵ اسب بخار و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ دیزلی معمولی دارد. همچنین سوپر دیوتی می‌تواند تا ۱۸ تن را یدک بکشد که رقمی خیره‌کننده است.

جی‌ام‌سی کانیون

جی‌ام‌سی مدت‌ها تلاش کرده است تا محصولات خود را از همتایان شورلتی متمایز کند. در سال ۲۰۱۵، پیکاپ میان سایز کانیون این برند شاهد پیروزی برادر ارزان‌ترش، شورلت کلرادو در رقابت پیکاپ سال موتور ترند بود. البته کانیون به همان اندازه خوب بود اما ویژگی‌های کافی برای توجیه قیمت بالاتر خود را اراده نمی‌کرد. نسل جدید کانیون اما بیشتر تلاش کرده است. همچنان وجه تمایز اصلی این پیکاپ از کلرادو طراحی بیرونی متفاوت و کابین لوکس‌تر است اما تغییرات فنی قابل‌توجه هم وجود دارد. تمام پیکاپ‌های میان سایز جنرال موتورز از یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که این پیشرانه در کلرادو با سه خروجی مختلف ارائه می‌شود، کانیون به‌صورت استاندارد از قوی‌ترین نسخه بهره می‌برد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نئون متر گشتاور دارد. علاوه بر این، تمام نسخه‌های کلرادو به تعلیق بلندتری مجهز هستند.

جی‌ام‌سی هامر EV

هامر EV تنها پیکاپ الکتریکی رقابت امسال بود اما با توجه به اینکه برندگان رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هردو تمام الکتریکی بودند، امسال هم هامر می‌توانست شانس بالایی برای پیروزی داشته باشد. البته این پیکاپ سال ۲۰۲۲ با نسخهٔ ادیشن وان در رقابت حضور داشت و نتوانست پیروز شود اما حالا با نسخهٔ ۳X به میدان آمده است. این نسخه اما هیچ چیز جدیدی را نسبت به نسخهٔ ادیشن وان ارائه نمی‌کند و همچنان مثل قبل وحشی و چشمگیری است که البته همین موضوع بزرگ‌ترین مشکل هامر محسوب می‌شود. قیمت هامر ۳X از ۱۰۶,۹۴۵ آغاز می‌شود و به سه موتور الکتریکی (یکی در جلو و دوتا در عقب) مجهز است که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این پیکاپ الکتریکی همچنین از رینگ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی بهره می‌برد.

جی‌ام‌سی سی‌یرا HD

این پیکاپ با چهرهٔ تازه، توانایی یدک کشی بالا، افزایش قدرت، کابین کاملاً جدید و دیگر بروزرسانی‌ها، بهترین نسخهٔ تاریخ سی‌یرا محسوب می‌شود و حالا وارد رینگ رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ شده است. برخلاف سیلورادو HD، سی‌یرا در فیس‌لیفت اخیر مجبور نبود ظاهر خود را تغییر دهد زیرا همان ظاهر قبلی هم بسیار جذاب به نظر می‌رسید. ازهر زاویه‌ای که به این پیکاپ نگاه کنید، با ویژگی‌های ظاهری جسورانه مواجه می‌شوید اما در نسخهٔ دنالی آلتیمیت آزمایشی ما، جلوپنجرهٔ کرومی مشکی واقعاً تحسین‌برانگیز بود.

شورلت کلرادو، پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند

پس‌ازاینکه جنرال موتورز برای سه سال بازار پیکاپ‌های میان سایز را در اختیار تویوتا و نیسان قرار داد، شورلت با نسل جدید کلرادو دوباره وارد این بخش شد و با پیشی گرفتن از رقبا توانست جایزهٔ کالیپر طلایی موتورترند را از آن خود کند. در سال ۲۰۲۳ نیز شورلت یک کلرادوی جدید دیگر را به بازار فرستاده و بازهم توانست افتخار سال ۲۰۱۵ را تکرار کند. این نسل روی شاسی برگرفته از سیلورادو ساخته شده و تنها با یک پیشرانه ارائه می‌شود که نمونهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملاً جدیدی است. این نسل همچنین برخلاف قبل فقط به‌صورت دو کابین عرضه می‌شود زیرا خریداران کمی نسخهٔ تک کابین را انتخاب می‌کردند.

امسال نیز مثل سال ۲۰۱۵، شورلت کلرادو از رقبای میان سایز خود پیشی گرفته و در این رقابت نیز توانیت با اختلاف زیادی پیکاپ‌های فول سایز را مغلوب کند. ارزش بالا در برابر قیمت، توانایی‌های آفرود چشمگیر در تمام مدل‌ها در عین حابی که برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب است، ظاهر خوب و تجهیزات زیاد باعث شدند کالیپر طلایی امسال به نسل جدید کلرادو برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *