علم و فن آوری

کالبدشکافی وان پلاس اوپن و رونمایی از قطعات تیتانیومی [تماشا کنید]

[ad_1]

وان پلاس اوپن را می‌توان کامل‌ترین و بهترین گوشی تاشو دنیا دانست. این گوشی صفحه‌نمایش بزرگ، روشنایی خیره‌کننده و ضخامت حدود ۱٫۲ سانتی‌متری در حالت تاشده دارد و مقاومتش در برابر فشاری که به آن وارد می‌شود مثال زدنی است. وان پلاس اوپن برای کالبدشکافی در دست زک نلسون قرار گرفته است.

پیش از این، سامسونگ با معرفی سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ، عنوان بهترین سازنده‌ی گوشی تاشو را داشت، اما رقبای اندرویدی مانند گوشی پیکسل فولد و به‌تازگی گوشی وان‌ پلاس Open، به چالش جدی کره‌ای‌ها تبدیل شده‌اند.

گلکسی زد فولد ۵، جدیدترین موبایل تاشدنی سامسونگ، در رقابت با پیکسل فولد توانست همچنان جایگاه خودش را حفظ کند، زیرا گوشی گوگل دارای چند نقص در طراحی بود که نمی‌شد از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. با این حال، وان‌ پلاس اوپن رقیب جدی‌تر گوشی سامسونگ محسوب می‌شود.

کالبدشکافی اخیر انجام شده توسط زک در کانال یوتیوب Jerry Rig Everything، حقایق مربوط‌به اوپن را نشان داد، به‌طوری که چند جنبه‌ی کلیدی را که وان‌پلاس برای تبلیغ دستگاه استفاده کرده بود، برجسته کرد.

یکی از این جنبه‌ها، طراحی لولا است که وان‌پلاس آن را از روی اوپو فایند N3 الگو گرفته و ارتقاء داده تا گوشی راحت‌تر باز و بسته شود.

بعد از جدا کردن نمایشگر UTG، لایه‌ی فیبر کربن زیر صفحه قابل مشاهده است. ورقه‌ی فیبر کربن موجب استحکام بیشتر بدنه‌ و کاهش وزن گوشی می‌شود.

با برداشتن لایه‌ی فیبر کربن، قسمت‌های مربوط به لولا نمایان می‌شوند. نکته‌ی جالب توجه این است که فلز تیتانیوم بیشتر در پیچ‌ها به‌کار رفته، نه در ساختار اصلی لولا. با این حال، انتخاب ترکیبات دیگری مانند کبالت-مولیبدن و زیرکونیوم، علاوه‌بر سبک‌تر کردن دستگاه، عملکرد بسیار خوب و استحکام بالایی را برای آن رقم زده است.

زک در اشاره به عدم استفاده از تیتانیوم در لولای وان‌پلاس اوپن می‌گوید: «در حالی که اپل میلیون‌ها دلار خرج کرد تا متوجه شود که چگونه فریم تیتانیومی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس را بسازد، وان‌پلاس کلمه‌ی تیتانیوم را بیشتر در تبلیغاتش به‌کار برد و در عمل آن را فقط در پیچ‌های لولا قرار داد.»

قیمت گوشی وان‌پلاس اوپن ۱٬۸۰۰ یورو (حدود ۱٬۹۴۴ دلار) تعیین شده است.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *