خودرو و وسایل نقلیه

قابل‌اعتمادترین برندها و خودروهای 2023، لکسوس در صدر، مرسدس در قعر

[ad_1]

در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز، تویوتا و لکسوس بهترین عملکرد را داشته‌اند درحالی‌که کرایسلر و مرسدس بنز قعرنشین هستند.

کانسومر ریپورتز نتایج مطالعهٔ قابلیت اطمینان سالانهٔ خود را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است تا خودروهایی که راه تعمیرگاه را نمی‌دانند و مدل‌هایی که همیشه در تعمیرگاه هستند را بشناسیم. تعجبی ندارد که به‌رسم همهٔ مطالعه‌های قابلیت اطمینان، در اینجا هم لکسوس و تویوتا را در صدر جدول ببینیم اما رتبهٔ سوم مینی ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا از چند خودروساز ژاپنی مثل آکورا، هوندا و سوبارو بالاتر قرار گرفته است.

در این مطالعه، کانسومر ریپورتز داده‌های بیش از ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو را از طریق نظرسنجی از مالکان جمع‌آوری کرده است. این خودروها همگی مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ بوده‌اند. در مطالعهٔ امسال، به لیست مشکلات موردبررسی، ایرادات مربوط به موتور الکتریکی، پکیج باطری و شارژ هم برای خودروهای هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی افزوده شده است. لکسوس در رده‌بندی امسال، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و صدرنشین سال قبل یعنی تویوتا را به زیر کشیده است. در همین حال، مینی هم با پیشی گرفتن از برند مادر خود، ب‌ام‌و، جایگاه سوم را از آن خود کرده است. از سوی دیگر، کرایسلر، مرسدس بنز و ریویان در قعر لیست قرار دارد که نشان از قابلیت اطمینان پایین محصولات آن‌ها دارد.

در بررسی قابلیت اطمینان برندها به‌صورت منطقه‌ای، خودروسازان آسیایی با امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ به عملکرد خوب خود ادامه داده‌اند درحالی‌که خودروسازان اروپایی با میانگین امتیاز ۴۶ و خودروسازان آمریکایی با امتیاز ۳۹، عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند. لیست قابل‌اعتمادترین خودروها هم کاملاً تحت سلطهٔ تویوتا بوده و از ۱۰ خودرو، ۷ مدل ساخت این شرکت ژاپنی هستند. در صدر لیست، فورانر قرار دارد یعنی مدلی که از سال ۲۰۰۹ با تغییراتی جزئی در حال تولید است و قابلیت اطمینان شاسی نردبانی و پیشرانهٔ V6 قدیمی تویوتا را نشان می‌دهد. نسل جدید فورانر در راه است و جالب خواهد بود که ببینیم به‌اندازهٔ نسل قبلی قابل‌اعتماد خواهد بود یا نه.

قابل‌اعتمادترین خودروها

رتبه

خودرو

امتیاز

۱ تویوتا فورانر ۸۷
۲ تویوتا کمری هیبرید ۸۷
۳ تویوتا کمری ۸۶
۴ تویوتا رافور پرایم ۸۴
۵ ب‌ام‌و X5 ۸۲
۶ سوبارو فورستر ۸۲
۷ تویوتا رافور ۸۰
۸ آکورا RDX ۸۰
۹ تویوتا کرولا ۷۷
۱۰ تویوتا هایلندر هیبرید ۷۵

رتبه‌های دوم و سوم لیست را تویوتا کمری اشغال کرده است و تنها خودروهای غیر تویوتا هم ب‌ام‌و X5 (رتبهٔ پنجم)، سوبارو فورستر (رتبهٔ ششم) و آکورا RDX (رتبهٔ هشتم) هستند. هرچند شاید شکل بدنهٔ خودروها تأثیر مستقیمی روی قابلیت اطمینان نداشته باشد اما کانسومر ریپورتز میانگین امتیاز کلاس‌های مختلف را هم محاسبه کرده است. بر این اساس، خودروهای سواری شامل سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها و استیشن‌ها، همچنان با میانگین امتیاز ۵۷ از ۱۰۰، بهترین قابلیت اطمینان را دارند و پس از آن‌ها، شاسی‌بلندها با میانگین امتیاز ۵۰، مینی‌ون‌ها با ۴۵ و پیکاپ‌ها با ۴۱ قرار گرفته‌اند.

عامل بسیار مهم‌تری که روی قابلیت اطمینان تأثیر دارد، نوع پیشرانه است. مالکین خودروهای تمام الکتریکی ۷۹ درصد مشکلات بیشتری را نسبت به خودروهای بنزینی گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد خودروسازان هنوز به‌طور کامل روی این تکنولوژی جدید مسلط نیستند. پلاگین‌هیبریدی‌ها اما حتی بدتر از این عمل کرده و ۱۴۶ درصد مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای درون‌سوز داشته‌اند. بااین‌حال، مشکلات خودروهای هیبریدی معمولی ۲۶ درصد کمتر از نمونه‌های درون‌سوز گزارش شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *