علم و فن آوری

هوش مصنوعی جدید متا با دستور متنی عکس می‌سازد

[ad_1]

متا می‌گوید واترمارک‌ها نامرئی هستند، با یک مدل هوش مصنوعی تولید می‌شوند و با مدل مربوطه قابل تشخیص هستند. جزئیات خاصی درباره‌ی سیستم تشخیص واترمارک متا منتشر نشده است.

شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ می‌گوید: «[واترمارک‌ها] در برابر دستکاری‌های رایج تصویر مانند برش، تغییر اندازه، تغییر رنگ (روشنایی و کنتراست و…)، اسکرین‌شات، فشرده‌سازی تصویر، نویز، پوشش‌های برچسب و موارد دیگر مقاوم هستند. ما قصد داریم در آینده با تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، واترمارک نامرئی را به بسیاری از محصولات خود بیاوریم.»

تکنیک‌های واترمارک برای تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی مولد، جدید نیستند. مایکروسافت و گوگل استانداردها و فناوری‌های واترمارکینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را پذیرفته‌اند، در حالی که در جاهای دیگر، Shutterstock و Midjourney با دستورالعمل‌هایی برای جاسازی نشانگرهایی موافقت کرده‌اند که نشان می‌دهند محتوای آنها توسط یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد شده است.

فشار بر شرکت‌های فناوری برای اضافه‌کردن واترمارک به تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی افزایش یافته است. اخیراً، مقامات دولتی کشورها مانند اداره‌ی فضای سایبری چین به استفاده از واترمارک تأکید کردند. مقامات آمریکا نیز می‌خواهند رویکرد مشابهی در پیش بگیرند.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *