خودرو و وسایل نقلیه

نگاهی به لادا گرانتا، عضو اقتصادی و کوچک خانواده خودروهای روسی + عکس

[ad_1]

در روز دوشنبه 13 آذرماه، خودروهای روسی لادا توسط شرکت نیکاموتور رونمایی شدند. کوچکترین عضو خانواده محصولات لادا در ایران، لادا گرانتا است. این خودرو یک سدان جمع‌وجور است و در کلاس خودروهایی همچون ساینا S یا رانا پلاس قرار دارد. به شکل مشابه، مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو نیز در سطح ساده‌ای قرار دارند.

لادا گرانتا از زبان طراحی مخصوص این برند استفاده می‌کند که شامل چراغ‌های بزرگ با الگوی تهاجمی و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل هستند. با این حال در نمای جانبی لادا گرانتا خبری از فرورفتگی‌های دوگانه لادا وستا نیست و این بخش به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. خوشبختانه نسخه‌های رونمایی شده در ایران، به رینگ‌های آلیاژی مجهز هستند. طراحی عقب لادا گرانتا نیز سبک خودروهای یک دهه پیش را دارد که با توجه به سال طراحی خودرو، موضوعی طبیعی به حساب می‌آید. چراغ‌های بزرگ این خودرو نیز بیننده را به یاد راین R3، دیگر خودرو دهه قبل میلادی می‌اندازد که به تازگی در بازار ایران عرضه شده است.

لادا گرانتا

کابین لادا گرانتا نیز کاملا ساده طراحی شده است. سیستم صوتی این خودرو فاقد نمایشگر است و کنترلرهای سیستم تهویه نیز دستی و گردشکل هستند. با این حال ما با یک خودرو روسی مواجه هستیم، خودرویی که برای مناطق سردسیر ساخته شده است. بنابراین با وجود سادگی کابین، گرمکن صندلی‌های جلو در این خودرو لحاظ شده‌اند.

لادا گرانتا

قدرت لادا گرانتا توسط پیشرانه 1.6 لیتری هشت سوپاپ تنفس طبیعی تامین می‌شود که در حداکثر راندمان خود، 90 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس پنج سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در لادا گرانتا برعهده دارد. با توجه به وزن یک تنی لادا گرانتا، این خودرو شتاب مناسبی را به نمایش می‌گذارد و قادر است تا در 11.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.8 لیتر به ازای صد کیلومتر عنوان شده است.

[ad_2]

خودرو بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *