خودرو و وسایل نقلیه

پورشه 911 با محورهای پورتال رکورد رانندگی در بالاترین ارتفاع را شکست

[ad_1]

یک پورشه ۹۱۱ با اصلاحات فراوان توانسته با رسیدن به ارتفاع ۶,۷۳۴ متر از سطح دریا، رکورد رانندگی در بالاترین ارتفاع را بشکند.

این پورشه ۹۱۱ که بشدت اصلاح شده، به معنای واقعی کلمه جایی رفته که تاکنون هیچ خودروی دیگری نرفته است. این ماشین به ارتفاع ۶,۷۳۴ متر بالاتر از سطح دریا رفته است. این ۹۱۱ در اصل یک کاررا ۴S بوده که به محورهای پورتال مجهز شده و فاصلهٔ آن تا زمین به ۱۳.۷ سانتیمتر افزایش یافته است. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو هنگام بالا رفتن از صخره‌ها، زیر بدنه به محافظ‌های محکمی از فیبر آرامید مجهز شده است. برای داخل خودرو هم دو صندلی فیبر کربنی با کمربندهای ایمنی پنج نقطه‌ای در نظر گرفته شده است.

«رومن دوما» قهرمان سه بار لمانز، رانندگی با این ۹۱۱ ماجراجویانی را بر عهده داشته است. مهندسان همچنین گیربکس دوکلاچهٔ پورشه را با ضرایب کوتاه‌تر اصلاح کرده‌اند تا کنترل شتاب خودرو در سرعت‌های پایین آسان‌تر شود. یکی دیگر از تغییرات مهم این ماشین، استفاده از سیستم فرمان با سیم است که به گفتهٔ پورشه، هندلینگ را در مسیرهای ناهموار دقیق‌تر می‌کند. در این خودرو همچنین از هیچ سوخت فسیلی استفاده نشده و باک صرفاً با سوخت مصنوعی تجدید پذیر پر شده که از آب و دی‌اکسید کربن تولید شده است.

این ۹۱۱ توانسته به قلهٔ کوه «اوخوس دل سالادو» در شیلی برسد و یک خودروی پشتیبان هم داشته است. دو تیمی که با خودروها رانندگی می‌کردند در این مأموریت مجبور بودند دمای زیر صفر و هوای رقیق را تحمل کنند. درواقع، هوا در آن ارتفاع نصف سطح دریا چگالی دارد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی ۹۱۱ کاررا ۴S در حالت عادی ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در آن ارتفاع بالا احتمالاً قدرت موتور کمتر شده است.

پس از دو هفته پیمودن کوهستان، رکورد ارتفاع شنبهٔ گذشته شکسته شد. دو خودرو ساعت ۳:۳۰ صبح حرکت را آغاز کردند و در ساعت ۱۶ به قله رسیدند. همچنین به دلیل شرایط سخت مسیر با دمای زیر صفر، هوای رقیق و منطقهٔ دورافتاده، پورشه دو پزشک را هم همراه تیم فرستاده است. این ۹۱۱ بلندقامت توانست رکورد قبلی که در سال ۲۰۲۰ توسط دو کامیون یونیماگ در ارتفاع ۶,۶۹۴ متر در همان کوه اوخوس دل سالادو ثبت شده بود را بشکند.

https://www.youtube.com/watch?v=iEYtQVxEOiE

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *