خودرو و وسایل نقلیه

رونمایی از مینی ون لوکس ایکس پنگ X9 در نمایشگاه خودرو گوانگژو

[ad_1]

ایکس پنگ در نمایشگاه گوانگژو از X9 به عنوان جدیدترین پرچم‌دار خود رونمایی کرد. خودروی چندمنظوره ۷نفره الکتریکی X9 دارای طراحی منحصر به فردی است که توازنی از قابلیت و فناوری را به تصویر می‌کشد. این مدل روی آئرودینامیک تمرکز داشته و به گفته Xpeng شامل ۱۷ ویژگی ضدکشش از جمله حذف اسپویلر از بالای شیشه عقب می‌شود. چنین توجهی به جزئیات باعث شده ضریب کشش مینی‌ون به حد ۰.۲۲۷ برسد که رقم تأثیرگذاری به‌حساب می‌آید.

ایکس پنگ X9

گذشته از آئرودینامیک، مینی‌ون ایکس پنگ دارای چراغ‌های کشیده و باریک و دستگیره‌های درب تخت و یکدست با بدنه است. ورودی هوا در قسمت پایین سپر، از گرافیک خاصی برخوردار است و خطوط متعدد روی بدنه، X9 را به ماشینی تبدیل می‌کند که گویی توسط یک پیکرتراش ماهر طراحی شده است.

ایکس پنگ در حین رونمایی از مینی‌ون X9 اشاره خاصی به مشخصات آن نکرد، ولی طبق تصاویر می‌توان گفت کابین ماشین بسیار جادار، لوکس و مجهز است. کلاستر تمام دیجیتالی پشت فرمان، سیستم اطلاعات سرگرمی شناور، تریم چوبی، شارژر بی‌سیم و تزئینات کرومی درون کابین مشاهده می‌شوند.

کابین Xpeng X9

ردیف دوم با صندلی‌های اسپرت به سبک زیرو گرویتی ستاره نمایش به‌حساب می‌آیند. صندلی‌های Zero Gravity با کاهش فشار و وزن بدن، حس راحتی بی‌نظیری را برای سرنشین به وجود آورده و به بهبود خواب، استرس و حتی کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کنند. این صندلی‌های تکیه‌دار شامل استراحتگاه پا نیز می‌شوند.

سرنشینان ردیف دوم می‌توانند در حین تکیه به صندلی‌های راحت خود، بیننده برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای باشند که از طریق نمایشگر بزرگ ۲۱.۴ اینچی واقع در وسط داشبورد پخش می‌شود. آن‌ها همچنین به یک یخچال کوچک با دمای بین ۰ الی ۵۰ درجه سانتی‌گراد دسترسی دارند. ایکس پنگ در طول رونمایی از X9 به سیستم کنترل هوای «free breath» اشاره کرده که نخستین سیستم تهویه فراگیر با قابلیت وزش نسیم آرام و ملایم است.

مینی‌ون ایکس پنگ X9

اگرچه ویژگی‌های تکنولوژیکی در مینی‌ون X9 بسیار جالب‌توجه هستند، ولی شرکت چینی قواعد اصلی را فراموش نکرده است. کابین خودرو دارای سقف بلندی است و سرنشینان ردیف سوم از فضای سخاوتمندانه‌ای برخوردار هستند. البته صندلی‌های ردیف سوم از قابلیت تاشوندگی برخوردار بوده و در صورت تا شدن، فضایی حدود ۲۵۵۴ لیتر را برای حمل بار فراهم می‌آورند!

ایکس پنگ ایکس ۹ با دو پیشرانه متفاوت روانه بازار می‌شود. مدل تک موتوره با نیرویی حدود ۳۱۵ اسب بخار به حرکت درمی‌آید. مجموع خروجی مدل دوموتوره نیز ۴۹۶ اسب بخار اعلام شده است.

مینی‌ون جدید و پیشرفته Xpeng X9 جثه‌ای بزرگ‌تر از کرایسلر پسیفیکا داشته و قیمت پایه آن از ۵۳.۸ هزار دلار آغاز می‌شود. فرایند تحویل این خودرو در ماه ژانویه صورت می‌گیرد.

[ad_2]

خودرو بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *