علم و فن آوری

گوگل کوتاه نمی‌آید؛ تشدید مبارزه با مسدودکننده‌های تبلیغات یوتیوب

[ad_1]

جنگ بین مسدودکننده‌های تبلیغات و گوگل از سال‌ها پیش شروع شد و این روزها شاهد تشدید آن هستیم. گوگل قصد دارد دست برنامه‌نویس‌های مسدودکننده‌های تبلیغات را با روش‌های جدیدی که پیش می‌گیرد، از پشت ببندد. به‌گزارش انگجت، قوانین جدید پلتفرم Manifest V3 کروم باعث مختل کردن افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات می‌شود.

گوگل از روش‌های متعددی مانند متوقف کردن ویدئو هنگام پخش و کندتر شدن بارگیری ویدئو برای غیرفعال کردن مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده کرد. این روش‌ها کمی کارساز بودند و شاهد افزایش حذف بسیاری از افزونه‌ها بودیم؛ اما گوگل این بار برنامه‌نویس‌های افزونه‌های مسدودکننده‌‌ی تبلیغات را هدف قرار داده است.

Manifest V3 یکی از مهم‌ترین بخش افزونه‌های کروم است. گوگل در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) تغییراتی در قوانین Manifest V3 ایجاد می‌کند که احتمالاً محدودیتی در به‌روزرسانی مسدودکننده‌های تبلیغات ایجاد شود. گوگل قصد دارد الگوریتم یوتیوب را طوری تغییر دهد که افزونه‌ها کمترین تأثیر را در مسدود کردن تبلیغات داشته باشند.

یکی از مهندسان مسدودکننده‌ی Ghostery به به‌روز شدن روش‌های مبارزه‌ی گوگل با مسدودکننده‌های تبلیغات در فواصل زمانی کمتر از قبل اشاره کرد. افزونه‌ی uBlock Origin هم در بیانیه‌ای گفت که گوگل اسکریپت‌های تشخیص مسدودکننده‌های تبلیغات را قبل از اینکه ما به‌روز کنیم، به‌روز می‌کند.

کاربرانی که از افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات یوتیوب استفاده می‌کنند، با تغییرات جدید Manifest V3 و سخت‌تر شدن کار مسدودکننده‌ها، مجبور به حذف آن‌ها خواهند شد. بسیاری از کاربران از افزونه‌ی AdGuard برای مسدود کردن تبلیغات یوتیوب استفاده می‌کنند که باید اشتراک سالانه‌ی ۳۰ دلاری یا مادام‌العمر ۸۰ دلاری را خریداری کنند.

از طرف دیگر، کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۴ دلار، اشتراک یوتیوب پرمیوم را برای تماشای بدون دردسر و تبلیغات ویدئوها خریداری کنند.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *