علم و فن آوری

گزارش جاب‌ویژن: از هر ۱۰ سازمان فقط یک مورد معلولان را استخدام می‌کند

[ad_1]

تاکنون ۴۴۴۲ سازمان حداقل یک آگهی با امکان استخدام معلولان منتشر کرده‌اند. این تعداد حدود ۹ درصد از کل شرکت‌ها و سازمان‌هایی را که از زمان آغاز به کار این فیچر در جاب‌ویژن فعال بودند، تشکیل می‌دهد. موضوعی که نشان می‌دهد به‌طور متوسط از هر ۱۰ سازمان، فقط یک سازمان در آگهی شغلی خود اعلام می‌کند که امکان استخدام معلولان در موقعیت‌های شغلی مورد نظر وجود دارد. حالا سؤال اینجا است آیا در ۹ سازمان دیگر هیچ موقعیت شغلی وجود ندارد که معلولان بتوانند در آن مشغول به کار شوند؟

این بررسی همچنین نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در جاب‌‌ویژن برای استخدام معلولان اعلام آمادگی کرده‌اند بیشتر در صنایعی مثل شرکت‌های حوزه اینترنت، تجارت الکترونیک و خدمات آنلاین، حوزه فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و سخت‌افزار، حوزه خدمات درمانی و سلامت، حوزه بازاریابی و تبلیغات و حوزه آموزش و پژوهش فعال هستند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ که تعداد کارکنان بیشتری دارند، اغلب به نسبت شرکت‌های کوچک، کمتر در حوزه استخدام معلولان فعال بوده‌اند.

از سوی دیگر آمارهای جاب‌ویژن نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۷۱۱۳ هزار آگهی شغلی توسط کارفرمایان در این پلتفرم منتشر شده که در آن به‌صراحت اعلام شده است در این موقعیت امکان استخدام معلولان وجود ندارد.

در همین حال بر پایه داده‌های لحظه‌ای، هم‌اکنون بیش از ۲۰۶۸ موقعیت شغلی فعال در جاب‌ویژن وجود دارد که در آن کارفرمایان اعلام کرده‌اند که استخدام معلولان در این موقعیت‌های شغلی وجود دارد. این تعداد موقعیت شغلی در مقایسه با بیش از ۴۴ هزار موقعیت شغلی فعال در جاب‌ویژن عدد پایینی به حساب می‌آید و نشان می‌دهد تا ایجاد فرصت برابر برای معلولان همچنان فاصله زیادی در پیش است.

هرچند مقایسه این آمار با ادوار گذشته نشان می‌دهد از ابتدای فعالسازی امکان ثبت معلولیت در رزومه و آگهی شغلی، کلاً ۱۴۲۹۸ آگهی در این زمینه منتشر شده که نیمی از آن مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد با وجود فاصله بسیار تا آرمان فرصت برابر برای معلولان، تلاش‌ها در این زمینه چندان بی‌نتیجه نبوده است.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *