خودرو و وسایل نقلیه

رکورد فروش سالانه کیا در آمریکا شکسته شد

[ad_1]

کیا با فروش ۷۲۲ هزار دستگاه خودرو تا پایان نوامبر، رکورد فروش سالانهٔ قبلی خود در آمریکا را در یازده ماه شکسته است.

کیا رکورد فروش سالانهٔ خود در آمریکا را شکسته است. این شرکت تا ماه نوامبر موفق به فروش ۷۲۲,۱۷۶ دستگاه خودرو در ایالات‌متحده شده است. این دومین باری است که فروش سالانهٔ کیا در آمریکا از ۷۰۰ هزار دلار فراتر می‌رود و این در حالی است که هنوز یک ماه تا پایان سال باقی‌مانده است. رکورد فروش قبلی کیا ۷۰۰,۸۶۲ دستگاه بود که در سال ۲۰۱۶ ثبت شد. رکورد فروش جدید کیا به لطف تقاضای بالا برای مدل‌های اسپرتیج، فورته و تلوراید حاصل شده است که هر سه تا اینجای سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروخته‌اند. سورنتو هم خیلی با این سه مدل فاصله ندارد.

موضوع عجیب اما مینی‌ون کارنیوال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر فروخته است. تا نوامبر امسال، فروش این خودرو ۴۰,۰۸۴ دستگاه بوده که افزایش چشمگیری را نسبت به ۱۸,۴۸۰ دستگاه سال قبل نشان می‌دهد. این روند می‌تواند ادامه پیدا کند زیرا کارنیوال به‌تازگی فیس‌لیفت شده و با ظاهر جسورانه‌تر و کابین لوکس راهی بازار خواهد شد. تقریباً تمام محصولات کیا فروش بیشتری نسبت به سال قبل داشته‌اند به‌جز EV6 که ۱,۷۶۱ دستگاه کمتر از سال ۲۰۲۲ فروخته است. البته K5 و استینگر هم کمتر فروخته‌اند که عجیب نیست زیرا استینگر پس از شکست در بازار، روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و K5 هم به‌تازگی فیس‌لیفت شده و هنوز راهی بازار آمریکا نشده است.

معاون ارشد فروش کیا آمریکا می‌گوید:

تقاضا برای خودروهای کیا به بالاترین حد خود رسیده و شکستن رکورد فروش سالانهٔ قبلی ما فقط در ۱۱ ماه نشان‌دهندهٔ قدرت برند کیا است. در حال حاضر بیشتر از همیشه خریداران جدیدی سراغ کیا می‌آیند و روند پیروزمندانهٔ ما به لطف مدل‌هایی مثل EV9 و فیس‌لیفت سورنتو تا سال بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۴ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *