خودرو و وسایل نقلیه

بررسی 500 هزار هوندا و آکورا به خاطر گیرکردن فرمان و گزارش 13 تصادف

[ad_1]

پس از گزارش ۱۳ تصادف و ۱,۳۲۴ مورد شکایت به خاطر مشکل گیرکردن فرمان خودروهای هوندا و آکورا، NHTSA تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است.

ادارهٔ ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا NHTSA پس از دریافت صدها شکایت از خریداران مبنی بر گیرکردن فرمان خودروی خود، تحقیقات در مورد مشکل سیستم فرمان ۵۳۲,۵۳۵ دستگاه هوندا و آکورا را آغاز کرده است. این مشکل قبلاً در هوندا سیویک‌های مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ گزارش شده بود اما حالا هوندا CR-V و آکورا اینتگرا مدل ۲۰۲۳ هم تحت بررسی قرار گرفته‌اند. به گزارش NHTSA، این سازمان تاکنون ۵۳۲ شکایت از خریداران دریافت کرده است این رقم با احتساب شکایت‌هایی که خود هوندا دریافت کرده به ۱,۳۲۴ مورد می‌رسد.

به گفتهٔ مالکان، هنگام رانندگی خصوصاً در بزرگراه، فرمان ممکن است ناگهان گیر کند. البته خوشبختانه به نظر می‌رسد اکثر رانندگان می‌توانند با کمی تلاش بر سفت شدن فرمان غلبه کنند اما به گزارش NHTSA، وقوع غیرمنتظرهٔ این مشکل می‌تواند خطرناک باشد. به گزارش آژانس فدرال، تاکنون ۱۳ گزارش از تصادف‌های مرتبط با این مشکل دریافت شده که سه مورد از آن‌ها به جراحت منجر شده است. در دو مورد، تصادف به دلیل چرخش بیش‌ازحد فرمان پس از رفع سفت شدگی فرمان بوده و در ۱۱ مورد دیگر به دلیل ناتوانی راننده در چرخش به‌موقع فرمان برای پیچیدن، تصادف رخ داده است.

به گفتهٔ هوندا، این موضوع ممکن است ناشی از مشکلی در فرایند تولید چرخ‌دندهٔ فرمان باشد. این مشکل با گذشت زمان می‌تواند منجر به تغییر شکل دندانه‌های روی چرخ‌دنده شود که ممکن است گیرکردن آن را در چرخ‌دندهٔ کرمی (Worm Gear) را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است قطعات سیستم فرمان در هنگام ساخت به‌خوبی گریس‌کاری نشده باشند. متأسفانه، این مشکل به‌گونه‌ای است که در صورت بروز، با چراغ هشدار خاصی روی صفحه آمپر راننده را آگاه نمی‌کند. بااین‌حال، رانندگان بهتر است در ماه‌های سرد و پس از رانندگی طولانی در مسیر مستقیم بیشتر مراقب باشند زیرا این مشکل بیشتر در چنین شرایطی خود را نشان داده است.

هرچند هنوز در این رابطه فراخوانی صادر نشده اما NHTSA تحقیقات خود را به مرحلهٔ تجزیه‌وتحلیل مهندسی ارتقاء داده است. این آخرین مرحله پیش از آن است که سازمان ایمنی از هوندا صدور فراخوان را درخواست کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

[ad_2]

پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *