علم و فن آوری

ایسر با لپ تاپ‌های جدیدش سال ۲۰۲۳ را پرقدرت به پایان می‌رساند

[ad_1]

پردازنده‌ی Core Ultra 7 155H حداکثر ۱۶ هسته، ۲۲ ترد، سرعت کلاک ۴٫۸ گیگاهرتز و ۲۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3 را ارائه می‌دهد؛ در‌حالی‌که Core Ultra 5 125H به حداکثر ۱۴ هسته و ۱۸ ترد و ۱۸ مگابایت کش L3 مجهز است و سرعت کلاک آن به ۴٫۵ گیگاهرتز می‌رسد. این مشخصات را خود ACER در وب‌سایت رسمی فروشگاهش تأیید کرده است.

از دیگر مشخصات این دستگاه‌ها می‌توان به گرافیک مجتمع Intel Arc Xe-LPG برای هر دو مدل اشاره کرد. در این گزارش که در توییتر منتشر شده است، مشخصات پایه‌ی نسخه‌های مجهز به پردازنده اینتل سری Meteor Lake بیان شده که همگی مدل‌هایی فاقد پردازنده‌ی گرافیکی مجزا هستند؛ اما ممکن است ایسر در‌ آینده مدل‌های قوی‌تری را با گرافیک مجزا نیز عرضه کند.

دو لپ تاپ جدید ایسر به حداکثر یک ترابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X مجهز هستند. مانیتور ۱۴ اینچی این مدل‌ها پنل 2.8K اولد با وضوح ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز دارد.

این لپ‌تاپ‌ها از اتصال WiFi 7 و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کنند. نکته‌ی جذاب درباره‌ی این دو دستگاه، تجهیز آن‌ها به ۶ پورت USB است: دو پورت USB‌ تایپ C با استاندارد تاندربولت ۴، دو پورت USB 4 و دو پورت USB تایپ A. هر دو دستگاه از یک پورت HDMI و دو DisplayPort نیز بهره می‌برند و باوجوداین، وزن آن‌ها تنها ۱٫۳۲ کیلوگرم است.

انتظار می‌رود ایسر و سایر سازندگان لپ‌تاپ دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra نسل اول میتیور لیک خود را در ۲۳ آذر عرضه کنند و مدت کوتاهی پس‌از‌آن نیز می‌توان این محصولات را در خرده‌فروشی‌ها یافت.

در جدول زیر، مشخصات فاش‌شده از تمامی پردازنده‌های سری میتیور لیک اینتل را مشاهده می‌کنید.



[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *