علم و فن آوری

اپل به‌ازای هر پردازنده کمتر از ۳۰ سنت به ARM پرداخت می‌کند

[ad_1]

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی می‌گوید که اپل به‌ازای هر پردازنده ای که بر‌پایه‌ی معماری ARM می‌سازد، کمتر از ۳۰ سنت به این شرکت بریتانیایی پرداخت می‌کند.

اپل فناوری استفاده‌شده در ساخت پردازنده‌های آیفون، آیپد، مک بوک، اپل واچ، اپل تی‌وی و اسپیکر هوم‌پاد را از آرم می‌خرد. اپل یکی از مشتریان بزرگ‌ و مهم‌ آرم است، اما آرم هرسال کمتر از ۵ درصد درآمدش را ازطریق اپل تأمین می‌کند.

اینفورمیشن به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد پولی که اپل به آرم می‌دهد، کمتر از تمامی گوشی‌ سازان دیگر است. اپل به‌ازای هر تراشه‌ای که وارد دستگاه‌هایش می‌کند (صرف‌نظر از تعداد هسته)، هزینه‌ی ثابت کمتر از ۳۰ سنت را به آرم می‌پردازد.

هم‌اکنون شرکت بریتانیایی آرم در مالکیت گروه تجاری ژاپنی سافت‌بنک است. مدیرعامل سافت‌بنک در سال ۲۰۱۷ به مدیران ارشد آرم اعلام کرد پولی که اپل قبلاً برای تأمین محافظ پلاستیکی روی نمایشگر آیفون پرداخت می‌کرد، از هزینه‌ای که به آرم می‌دهد، بیشتر است. ظاهراً سافت‌بنک تلاش کرده است تا ارزش قرارداد با اپل را افزایش دهد؛ اما تولیدکننده‌ی آیفون با این درخواست موافقت نکرده است.

بعید است که اپل بخواهد مسیرش را از آرم جدا کند؛ چون پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم اپل بسیار موفق بوده‌اند. با‌وجود‌این، گفته می‌شود که اپل ایده‌ی استفاده از معماری RISC-V را بررسی کرده است. قرارداد فعلی اپل و آرم تا بعد از سال ۲۰۴۰ نیز ادامه خواهد یافت؛ اما آرم بارها تلاش کرده است بر سر جزئیات مالی قرارداد بار‌دیگر پای میز مذاکره بنشیند.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *