علم و فن آوری

با اخراج سم آلتمن از OpenAI، آینده پروژه Worldcoin مبهم به نظر می‌رسد

[ad_1]

سم آلتمن مدیرعامل سابق OpenAI با ترک هیئت‌مدیره‌ی این شرکت اکنون دیگر به‌عنوان مدیرعامل شناخته نمی‌شود. به‌هرحال نقش آلتمن در OpenAI بر سایر نهادها مثل Worldcoin تأثیر خواهد داشت؛ پروژه‌ی رمزارزی که مدیرعامل سابق شرکت سازنده‌ی ChatGPT، یکی از بنیانگذارانش بود.

داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد ارزش توکن WLD یا همان Worldcoin بیش‌ از ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۱٫۹۱ دلار رسیده است.

پروژه‌ی رمزارز سم آلتمن در ماه می به رهبری Blockchain Capital مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. ماه مارس نیز گزارش شد اگرچه آلتمن در هیئت‌مدیره Worldcoin حضور دارد، در فعالیت‌های روزانه‌ی آن مشارکت ندارد.

تیگو سادا، مدیر محصول Tools for Humanity و یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی Worldcoin در ماه سپتامبر اعلام کرد این پروژه کاربران جدیدش را با اسکن عنبیه‌ی چشم آن‌ها به‌ دست می‌آورد و سپس هر کاربر World ID اختصاصی خود را دریافت می‌کند. World ID به افراد اجازه می‌دهد به برنامه‌ی پروژه‌ها دسترسی یابند. این شناسه به افراد اجازه می‌دهد هویت خود را با عنبیه‌ی چشم خود اثبات کنند.

Worldcoin در ماه آگوست با فشار کشورهایی ازجمله کنیا مواجه شد که قصد داشت جلوی این پروژه را برای اسکن چشم شهروندانش بگیرد. Worldcoin با واکنش شدید منتقدانی مواجه شد که ادعا می‌کنند اقتصادهای درحال توسعه را هدف قرار داده است. این پروژه در ازای ثبت‌نام به اکثر شرکت‌کنندگان ۲۵ توکن WLD به ارزش تقریبی ۴۸ دلار می‌دهد.

سادا گفت ارائه‌ی توکن‌های رایگان به مردم کشورهای درحال توسعه منصفانه است. اکثر پروزه‌ها به‌خصوص در حوزه‌ی رمزنگاری و فناوری بر بازارهای نوظهور تمرکز می‌کنند؛ زیرا فعالیت در این بازارها راحت‌تر است.

درحالی‌که OpenAI روز جمعه اعلام کرد هیئت‌مدیره دیگر به توانایی آلتمن برای ادامه‌ی رهبری شرکت اعتماد ندارد، بیانیه‌ی این شرکت به‌طور کامل توضیح نمی‌دهد چرا او برکنار شده و آیا با سایر سازمان‌های مرتبط مانند Worldcoin در ارتباط است یا خیر.

براساس پست وبلاگی Worldcoin، این برنامه از ابتدای نوامبر بیش‌ از چهار میلیون‌بار دانلود شده و کاربران فعالش در این مدت بیش‌ از دو برابر افزایش یافته‌اند. بیش‌ از ۲٫۴ میلیون کاربر منحصربه‌فرد در Worldcoin ثبت‌نام کرده‌اند و در هفت روز اخیر حدود ۵۳,۸۰۰ حساب جدید در پروژه‌ی مذکور ایجاد شده است و بیش‌ از ۵۹,۰۰۰ تراکنش روزانه در کیف پول کاربرانش انجام می‌شود.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *