علم و فن آوری

پروژه دردسرساز اپل؛ تولید مودم اختصاصی آیفون بار دیگر به در بسته خورد

[ad_1]

اپل سال‌هاست که برای ساخت مودم 5G اختصاصی آیفون تلاش می‌کند، اما تمامی پروژه‌هایش تاکنون ناموفق بوده‌اند. این شرکت هم‌اکنون از مودم‌های ساخت کوالکام در گوشی آیفون بهره می‌گیرد.

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل به‌دنبال استفاده از مودم اختصاصی در سال ۲۰۲۵ بود، اما یک‌سری موانع باعث می‌شوند که به این زمان‌بندی نرسد و مودم اختصاصی آیفون دیرتر تولید شود.

اپل در سال ۲۰۱۹ کسب‌و‌کار مودم اینتل را با پرداخت یک میلیارد دلار تصاحب کرد تا سراغ ساخت مودم اختصاصی برود و وابستگی به شرکت‌های خارجی مثل کوالکام را کاهش دهد. اپل با امضای آن قرارداد به بیش‌از ۱۷٬۰۰۰ پتنت دسترسی پیدا کرد و بیش‌از ۲٬۲۰۰ نفر از کارمندان اینتل به شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک منتقل شدند.

با وجود تلاش‌های بسیار و سرمایه‌گذاری سنگین، اپل هنوز نتوانسته است مودمی بسازد که در زمینه‌ی عملکرد و مصرف انرژی هم‌سطح مودم‌های کوالکام ظاهر شود.

اپل در ابتدا می‌خواست مودم 5G اختصاصی را تا سال ۲۰۲۴ آماده کند، اما خیلی سریع فهمید که ساخت مودم سخت‌تر از حد تصور است و چنین هدفی دست‌یافتنی نیست. این شرکت سپس سال ۲۰۲۵ را به‌عنوان هدف بعدی‌اش انتخاب کرد، اما حالا بلومبرگ می‌گوید که مودم اپل در سال ۲۰۲۵ هم از راه نمی‌رسد.

بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد پروژه‌ی توسعه‌ی مودم 5G «سفری خسته‌کننده» برای مهندسان و مدیران اپل بوده است. نمونه‌های اولیه‌ی مودم اپل به‌شدت داغ می‌کنند و عملکرد بهینه ندارند.

یک روز پیش از رونمایی آیفون ۱۵، کوالکام اعلام کرد که قرارداد جدیدی با اپل امضا کرده است و «حداقل تا سال ۲۰۲۶» مودم اختصاصی برای این شرکت تأمین می‌کند. بدین ترتیب اپل سه سال فرصت دارد که با ساخت مودم بهینه، خودش را از کوالکام بی‌نیاز کند؛ در غیر این‌صورت مجبور به تمدید قرارداد کوالکام خواهد شد.

[ad_2]

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *