علم و فن آوری

ثبت‌نام ChatGPT Plus موقتاً غیرممکن شد؛ سرورها ظرفیت این همه کاربر را ندارند

[ad_1]

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که به‌دلیل تقاضای بسیار زیاد برای استفاده از ChatGPT Plus، امکان ثبت‌نام در این سرویس موقتاً غیرفعال شده است. این موضوع از علاقه‌ی فراوان مردم به هوش مصنوعی حکایت می‌کند.

هفته‌ی گذشته، OpenAI اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برگزار و پیشرفت‌های اخیر مدل‌های هوش مصنوعی و امکان ساخت مدل‌های سفارشی GPT برای کاربران عادی را رونمایی کرد. این نوآوری‌ها به افراد بی‌بهره از دانش فنی کد‌نویسی اجازه می‌دهد ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی برای کاربردهایی مثل آموزش ریاضی یا توضیح بازی‌های رومیزی توسعه دهند.

OpenAI در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود آمار و ارقام خیره‌کننده‌ای ارائه داد. به‌عنوان مثال، این شرکت اعلام کرد ChatGPT در‌حال‌حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر هفتگی دارد و بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌های حاضر در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر Fortune از هوش مصنوعی این استارتاپ استفاده می‌کنند. آمارهای OpenAI از پذیرش گسترده‌ی فناوری مذکور و طرفیت فراوان آن برای تغییر صنایع مختلف خبر می‌دهد.

فروشگاه GPT اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی بسازند و آن‌ها را به‌اشتراک بگذارند و حتی از این طریق درآمد کسب کنند. این پلتفرم عملکردی شبیه فروشگاه اپ‌استور اپل دارد و می‌تواند سطح دسترسی به فناوری هوش مصنوعی را گسترش درخورتوجهی دهد.

تصمیم OpenAI برای متوقف‌کردن ثبت‌نام‌های جدید در سرویس ChatGPT Plus تاکتیکی برای اطمینان از حفظ کیفیت خدمات این شرکت محسوب می‌شود. همچنین، اقدام مذکور نشان‌دهنده‌ی تعهد این شرکت به ارائه‌ی تجربه‌ی یکپارچه به مشتریان است.



[ad_2]

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *