علم و فن آوری

مک‌های اپل حالا ورود مایع به داخل پورت شارژ را تشخیص می‌دهند

[ad_1]

گارانتی محدود اپل آسیب‌های ناشی از مایعات را حتی برای محصولات مقاوم دربرابر آب مانند آیفون و اپل واچ و برخی مدل‌های ایرپاد پوشش نمی‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، اپل روش‌های متفاوتی برای تشخیص این دارد که آیا دستگاه با مایعات در تماس بوده یا خیر. این شرکت اکنون راهی برای تشخیص مایعات در پورت‌های USB-C مک‌ بوک های M3 دارد.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 فایل جدیدی موسوم به liquiddetectiond دارد که همان‌طور‌که از نامش پیدا است، می‌تواند بفهمد که دستگاه با مایعات در تماس بوده است یا نه. این سرویس در پس‌زمینه اجرا می‌شود تا بتواند اطلاعات مربوط به تشخیص مایعات را از هر پورت USB-C مک‌بوک جمع‌آوری کند.

نرم‌افزار liquiddetectiond با عنوان «سرویس تشخیص و کاهش خوردگی مایعات» نام‌گذاری شده است. آیفون‌ و آیپد نیز سرویس مشابهی دارند که برای هشدار‌دادن به کاربران در‌صورت تشخیص مایع در پورت استفاده می‌شود تا آنان بلافاصله کابل USB را جدا و از آسیب‌دیدن دستگاه جلوگیری کنند.

نرم‌افزار liquiddetectiond در مک فقط برای ارزیابی استفاده می‌شود و پیامی به کاربر نمایش نمی‌دهد. احتمالاً اپل در‌نهایت هشدار مشابه هشدار iOS در Sonoma هم نشان خواهد داد؛ اما به‌نظر می‌رسد که تکنیسین‌ها از اطلاعات این نرم‌افزار برای تعیین این موضوع استفاده خواهند کرد که آیا مک برای تعمیر رایگان واجد‌شرایط است یا خیر.

این نرم‌افزار فقط یکی از راه‌هایی است که اپل برای تشخیص ورود مایعات به لپ‌ تاپ استفاده می‌کند. همان‌طور‌که در وب‌سایت اپل توصیف شده است، مک‌بوک‌ها و بعضی از کیبورد های بی‌سیم اپل نشانگر تماس با مایعات (LCI) دارند که برای کمک به تعیین این مسئله استفاده می‌شوند که آیا این محصولات با مایع در تماس بوده‌اند یا خیر.

نشانگرهای یادشده در داخل دستگاه‌ها قرار داده شده‌اند و هنگام تماس با مایعات رنگشان تغییر می‌کند. قرار‌دادن سیستم تشخیص دیجیتالی مایعات روی پورت‌های USB-C راه دیگری برای مطمئن‌شدن از صحت ادعای تکنیسین‌ها است.

فعلاً مشخص نیست که آیا نرم‌افزار liquiddetectiond با هر مک‌بوکی که با جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل macOS اجرا می‌شود، کار می‌کند یا به سخت‌افزاری نیاز دارد که فقط مک‌های M3 به آن مجهزند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *