آموزش

آموزش پیشرفته اینستاگرام؛ اصطلاحات و پیدا کردن دوستان

آموزش پیشرفته اینستاگرام؛ اصطلاحات و پیدا کردن دوستان

آموزش پیشرفته اینستاگرام؛ اصطلاحات و پیدا کردن دوستان

آموزش پیشرفته اینستاگرام؛ اصطلاحات و پیدا کردن دوستان برای اینکه بتوانید دوستان خود را در اینستاگرام پیدا کنید، و این امکان برای آنها وجود داشته باشد تا بتوانند پیج شما را در اینستاگرام و در قسمت پیشنهادات یا Suggestions مشاهده کنند، لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و به صفحه‌ی پروفایل خود مراجعه نمایید.
  2. آیکون سه خط موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید و به بخش Settings یا تنظیمات مراجعه نمایید.
  1. در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده می‌شود، گزینه‌ی Follow & Invite Friends را انتخاب کنید.
  1. گزینه‌ی Follow Contacts را انتخاب نمایید.
  1. در نهایت برای پیدا کردن دوستان خود در اینستاگرام روی گزینه‌ی Allow Access ضربه بزنید.

آموزش اینستاگرام؛ اصطلاحات!

در این بخش از مقاله‌ی آموزش کامل اینستاگرام قصد داریم شما را با تعدادی از اصطلاحات اینستاگرامی آشنا کنیم. ما فهرست کاملی از این اصطلاحات را در مطلب زیر گرد آورده‌ایم و توضیحاتی را در خصوص هر کدام قرار داده‌ایم که امیدواریم به دردتان بخورد.

  • Page (پیج) : هر حساب کاربری در اینستاگرام دارای یک صفحه یا پیج است. کاربران در پیج هایشان محتواهای خود را اعم از پست و استوری، منتشر می‌کنند.
  • Follow (فالو): این اصطلاح را زمانی می‌شنویم که کاربران می‌گویند “فلانی من رو فالو کرد”. Follow یک کلمه‌ی انگلیسی است که معنی دنبال کردن را می‌دهد. در بالای هر پیج، یک کادر آبی رنگ وجود دارد که با لمس آن، پیج مورد نظر به لیست Following های شما افزوده می‌شود.
  • Following (فالوینگ): این کلمه را در صفحه‌ی پروفایل هر پیج می‌توان دید. تعداد فالوینگ‌های هر شخص، نشان دهنده‌ی تعداد پیج هایی است که آن شخص دنبال می‌کند.
  • Follower (فالوور): فالوور نیز یکی از گزینه‌هایی است که در صفحه‌ی پروفایل هر پیج می‌توان دید. تعداد فالوور های هر پیج نشان دهنده‌ی تعداد افرادی است که آن پیج را دنبال می‌کنند.
  • Unfollow (آنفالو): این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید پیجی را که دنبال می‌کردید، دیگر دنبال نکنید. در این صورت با مراجعه به آن پیج و انتخاب گزینه‌ی Unfollow می‌توانید آن را از لیست فالووینگ های خود خارج کنید.
  • فالوور فیک: شاید شنیده باشید که کاربران اینستاگرامی می‌گویند فالوورهای یک پیج، فیک است. فالوور فیک به معنی دنبال کننده‌ی غیر واقعی است. یعنی دنبال کننده های آن پیج نه لایک می‌کنند، نه کامنت می‌گذارند و … .
  • Like (لایک): لایک به معنی پسندیدن است. کنار هر پست یک علامت قلب وجود دراد که با لمس آن می‌توانید پست مورد نظرتان را لایک کنید.
  • Comment (کامنت): کامنت یا دیدگاه نیز یکی از اصطلاحات رایج اینستاگرامی است. زمانی که فردی زیر یک پست دیدگاه خود را می‌نویسد، برای آن پست کامنت می‌گذارد.
  • اکانت اینستاگرام: Account یا اکانت یک واژه‌ی انگلیسی است که معنی حساب را می‌دهد. اکانت اینستاگرام به حساب کاربری یا همان اطلاعات پیج هر کاربر در اینستاگرام می‌گویند.
  • هشتگ: هشتگ ها را عموما در زیر پست ها با علامت # مشاهده می‌کنیم. کلمه های هشتگ به رنگ آبی هستند و هنگام ضربه زدن روی هر کدام از این کلمات، محتواهای مرتبط با آن واژه برای شما نمایش داده می‌شوند.
  • بلاک: اگر شخصی در اینستاگرام برای شما مزاحمت ایجاد کند، می‌توانید با بلاک کردن پیج او، کاری کنید تا نتواند برای شما پیامی ارسال کند. با بلاک کردن یک پیج، پست ها و استوری های شما برای او نمایش داده نمی‌شوند و بالعکس!
  • ریپورت: ریپورت امکانی است که اینستاگرام برای افزایش امنیت کاربران و جلوگیری از انتشار محتواهای نامناسب، ایجاد کرده است. همچنین در صورت بروز مشکل در استفاده از اپلیکیشن اینستا می‌توانید مشکل بوجود آمده را ریپورت کنید.

آموزش کامل 5 بخش اصلی اینستاگرام!

یکی از اصلی ترین بخش های آموزش اینستاگرام، 5 بخش اصلی اینستاگرام است. ما در این قسمت از مقاله‌ی آموزش اینستاگرام، در مورد 5 بخش اصلی اینستا نکات لازم را به شما آموزش می‌دهیم.

پس از ثبت نام در اینستا، هنگام ورود به اپلیکیشن با این صفحه مواجه می‌شوید. همانطور که در تصویر می‌بینید، 5 قسمت اصلی در پایین صفحه در داخل کادر های جداگانه مشخص شده‌اند. توضیحات هر کدام از این بخش ها را در مطلب زیر مطالعه کنید.

  • علامت خانه یا Home: این علامت مربوط به صفحه‌ی Feed می‌باشد که شما بصورت پیش‌فرض در این صفحه قرار دارید. پست ها و استوری هایی که توسط فالووینگ های شما منتشر می‌شوند، در این صفحه نمایش داده می‌شوند.
  • علامت ذره‌بین یا Explorer: در این قسمت می‌توانید پست های برتر یا پربازدید را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در بالای صفحه از قسمت Search Bar پیج ها، هشتگ ها، مکان ها و …را جستجو کنید.
  • علامت + : با زدن روی این آیکون به گالری گوشی خود منتقل می‎‌شوید. در این قسمت می‌توانید با انتخاب یک یا چند تصویر و ویدئو، نسبت به گذاشتن پست در اینستاگرام اقدام کنید.
  • علامت قلب یا Activity: در این بخش فعالیت های اخیر شما نمایش داده می‌شوند. گزارش فالو ها، لایک ها، کامنت ها و … را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید.
  • علامت آدمک یا Profile Page: در این قسمت هر آنچه که مربوط به پیج شماست را می‌توانید مشاهده کنید. از تعداد فالوور و فالووینگ گرفته تا پست ها، IGTV، گاید و …! قسمت Save، آرشیو و حتی تنظیمات اینستاگرام هم در این قسمت قرار دارد. صفحه‌ی پروفایل در اینستاگرام فارسی به نمایه اینستاگرام نیز معروف است.
  • مطالب بیشتر:اکسپلور اینستاگرام
  • آموزش ثبت نام در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *