آموزش

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

به نظر شما حضور در اکسپلور اینستاگرام تا چه حد می‌تواند بر روی موفقیت پیج‌ها و یا صفحات فعال در اینستا تاثیر داشته باشد؟ آیا تنها حضور در این صفحه مهم است و یا برای دیدن شدن و فالو شدن باید کارهای دیگری نیز انجام داد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورود به این صفحه یک شاه راه طلایی برای افزایش فالوورها و موفقیت در دیده شدن صفحه است. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید و یا به هر علت دیگری دوست دارید در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوید این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ قرار است راهکارهای مفیدی برای رود به این صفحه در اختیار شما قرار دهیم.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

افرادی که با اینستاگرام آشنایی ندارند اولین سوالی که برایشان ایجاد می‌شود این است که اکسپلور اینستاگرام چیست؟ اگر برنامه اینستاگرام گوشی خود را باز کنید به غیر از تب HOME تب دیگری نیز وجود دارد که به آن اکسپلور اینستاگرام می‌گویند. در این صفحه، مجموعه‌ای کامل و بسیار متنوع از عکس‌ها، فیلم‌ها و کلیپ‌ها دیده می‌شود و کاربران با توجه به علائق خود می‌توانند آنها را باز کرده و هر کدام را که تمایل داشتند فالو کنند. الگوریتمی که این صفحه از آن پیروی می‌کند، بر اساس الگوریتم یادگیری ماشینی است. الگوریتم یادگیری ماشینی به اینستاگرام کمک می‌کند تا بر اساس علائق فرد، پست‌ها و صفحاتی که او به آن علاقه دارد، نمایش داده شود. این شبکه اجتماعی پر طرفدار از این توانایی برای بهبود محتواهایی که باید در اختیار کاربر قرار دهد استفاده می‌کند.

شاید برای برخی افراد این سوال مطرح شود که معنی اکسپلور در اینستا چیست؟ کلمه اکسپلور به معنی کشف و اکتشاف کردن است. پس در واقع در اقسمت اکسپلور اینستاگرام می توانید محتواهای دیگری که دنبال نمی کنید را ببنید. را همان طوری که گفتیم در صفحه اکسپلور اینستاگرام، پست‌های زیادی وجود دارد و این پست‌ها تماما بر اساس علائق شما و صفحاتی که قبلا آنها را مشاهده کردید، به نمایش در خواهند آمد. بنابراین با رفتن به این صفحه می‌توانید محتواهای حسابهای دیگری که به سلیقه ی شما نزدیک است را مشاهده کنید.

برای آموزش نحوه دیلیت اکانت تلگرام مقاله ما را مطالعه کنید.

اکسپلور اینستاگرام کجاست؟

بعد از آشنایی با اکسپلور اینستاگرام، حال نوبت به آن می رسد که بدانیم چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم؟ در جواب باید گفت اکسپلور اینستاگرام یک قابلیت نیست که نیاز ب فعال سازی داشته باشد و بخشی از برنامه اصلی است.

چگونه به اکسپلور برویم؟ گوشی هوشمند خود را برداشته و وارد برنامه اینستاگرام شوید. اگر به قسمت های پایینی این برنامه نگاهی بیندازید، چند آیکون مشاهده خواهید کرد. یکی از این آیکون ها شبیه به خانه است. به صورت پیش فرض وقتی وارد برنامه می‌شوید، می‌توانید پست تمام صفحاتی که قبلا فالو کرده‌اید را مشاهده کنید. در کنار این آیکون، یک آیکون مانند ذره بین قرار دارد. اگر بر روی این قسمت تب بزنید به صفحه اکسپلور اینستاگرام وارد خواهید شد و می‌توانید تمام پست‌هایی که به نوعی با علائق شما در ارتباط هستند را مشاهده کنید. امیدواریم که این قسمت توانسته باشد به خوبی به این سوال شما که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم، پاسخ دهد.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

با کمک تنظیمات اکسپلور اینستاگرام قادر خواهید بود پست هایی که نمی‌خواهید را حذف کرده و یا تعداد پست هایی که به آنها علاقه دارید را بیشتر ببینید. در ادامه برخی از تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را عنوان خواهیم کرد.

افزایش تعداد صفحاتی که به آنها علاقه دارید

بعد از آنکه نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام را فرا گرفتید، می توانید با ترفندی که آموزش خواهیم داد تعداد صفحات نمایش داده شده را افزایش دهید. برای این کار به اکسپلور اینستا رفته و بر روی پستی که دوستش دارید، یک تب بزنید. در پنجره باز شده، چند گزینه نمایش داده می‌شود، بر روی See Similar Posts کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. از این به بعد می‌توانید پیچ‌هایی که مشابه این پست است و با علایق شما تطابق بیشتری دارند را مشاهده کنید.

کاهش تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید

برای کم کردن تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید نیز راهکار دیگری وجود دارد. تمام مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را به ترتیب انجام دهید:

۱- صحفه اکسپلور اینستاگرام را باز کنید و پست‌ها و پیچ‌هایی که در این صفحه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.

۲- یکی از صفحاتی که مورد علاقه شما نیست را باز کرده و آیکون سه نقطه‌ای که در بالای صفحه وجود دارد را انتخاب کنید.

۳- اگر برنامه اینستاگرام شما به صورت فارسی است که باید روی گزینه دیدن پست‌های کمتر تب زده و آن را برگزینید. اگر برنامه اینستاگرام شما به زبان انگلیسی است، گزینه see fewer posts like this انتخاب کنید. دفعه بعد که برنامه را باز کردید تعداد صفحاتی که به آنها علاقه ندارید کمتر نمایش داده می‌شوند.

دقت داشته باشید که در آخرین ورژنی که از این برنامه در اختیار کاربران قرار داده شده است، احتمال آنکه گزینه‌های بالا را مشاهده نکنید وجود دارد. در آخرین نسخه از برنامه اینستاگرام، تنها عبارت not interested دیده می شود. معنی not interested در اینستاگرام این است که شما مایل به دیدن چنین پست هایی در اکسپلور خود نیستید.

چگونه در اکسپلورر اینستا دیده شویم؟

دنبال کننده های خود را بشناسید : باید بدانید دنبال کننده های شما از چه چیزی خوششان میآید و به چه موضوعی علاقه نشان میدهند و مورد رضایت آن ها قرار میگیرد.

هشتگ : از هشتگ های درست و مرتبط استفاده کنید زیاد هشتگ باران نکنید و بیش از ۱۰ عدد قرار ندهید حد مجاز تا ۳۰ عدد هشتگ میباشد این مقاله را درمورد هشتگ مطالعه کنید .

چالش و مسابقه : از فالوور های خودتان درخاست کنید تا در چالش و مسابقات شرکت کنند اگر آن ها بی محلی میکنند حتی شده یک کلک ریز بزنید مثلا بگویید هرکسی بتواند ۱۰ تا از دوستان خود را اینجا تگ کند این مقدار پاداش به او داده میشود!

زمان مناسب : دقت داشته باشید که مخاطبین شما در چه ساعتی انلاین هستند پس آن زمان بهترین موقعیت برای پست گزاشتن است.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا بنا به دلایل مختلف قصد دارید تعداد کسانی که شما را فالو می کنند افزایش دهید، حتما این سوال که چگونه در اکسپلور دیده شویم برایتان به وجود آمده است. برای پاسخ به این سوال نیز ما ترفندهایی را در ادامه عنوان خواهیم کرد.

شناسایی بازار هدف

کسب و کارها برای به دست آوردن موفقیت، باید ابتدا بازار هدف خود را بشناسند. شناسایی بازار هدف به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید باید چگونه رفتار کرده و پاسخی برای این سوال که چگونه در اکسپلور اینستاگرام پست بگذاریم، پیدا کنید. اجازه دهید مطلب را این طور باز کنیم که هر صفحه‌ای برای آنکه بتوانید تعداد فالورهای خود را افزایش دهد ابتدا باید متوجه شود که بازار هدف به چه نوع محتوایی علاقه‌مند است. مثلا اگر مخاطب شما به محتوای متنی علاقه دارد نباید به سراغ پست‌هایی بروید که حاوی کلیپ و یا متن هستند و یا برعکس این قضیه نیز ممکن است وجود داشته باشد؛ اگر بازار هدف شما به محتوای عکس و یا فیلم علاقه دارد، بهتر است وقت او را با محتوای متنی نگیرید و فکر دیگری برای جذاب کردن صفحه خود نمایید.

قرار دادن محتوای جذاب

بعد از آنکه مخاطبان خود را شناختید وقت آن رسیده است که برای محتوای صفحه خود فکری کنید. محتوای شما باید آنقدر جذاب باشد تا مخاطب را به خود درگیر کرده و یا تصمیم بگیرد آن را دانلود کند و در سیستم شخصی‌اش نگهداری کند و یا آن را در برنامه ایسنتاگرام ذخیره کند. در آماده کردن محتوا از کپشن و قدرت آن غافل نباشید. گاهی اوقات یک جمله و یا عبارت ممکن است باعث میخکوب شدن طرف شده و او را برای بازدید از صفحه‌تان مشتاق کند. اگر حس می‌کنید که مخاطبان شما به دیدن عکس علاقه زیادی دارند، نکاتی را در مورد آموزش گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام مطالعه کرده و سعی کنید با درج عکس‌هایی با کیفیت، نظر مخاطبان را به خود جلب کنید.

وقتی فالوورهای شما آنلاین هستند پست را انتشار دهید

مورد بسیار مهم دیگری که در رابطه با اکسپلور اینستاگرام باید بدانید، زمان انتشار پست است. بعد از آنکه یک محتوای زیبا و جذاب آماده کردید، اگر در ساعتی نامناسب آن را پیجتان قرار دادید درست مانند این است که شما یک محتوای بی ارزش و بدون استفاده را در صفحه خود درج کرده‌اید. اگر ساعتی که مخاطب شما در حال چک کردن برنامه اینستاگرامش است، پست خود را بارگذاری نکنید، نمی‌توانید بازخوردی که مد نظر داشتید را از آن دریافت کنید. بنابراین حتما یک زمان و ساعت مناسب را انتخاب کرده و به مخاطب اجاره دهید تا با فراغ بال و آرامش، پست‌های جدید را چک کند.

مهم ترین راه برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

یکی از روش های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام آن است که شما کاری کنید تا پست‌هایتان توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شود. هر چه تعداد پست‌هایی که در صفحه خود قرار می‌دهید بیشتر باشد، امید بالاتری برای ورود به کاوشگر اینستاگرام وجود دارد. مثلا اگر پستی در صفحه قرار داده‌اید، چنانچه فالوورهای شما آن را استوری کنند و یا برای دوستان خود بفرستند، کاری کرده‌اید که محتواهای صفحه‌تان بیشتر در معرض نمایش قرار داده شود و این یک شاه راه برای ورود به اکسپلور اینستاگرام می‌باشد.

البته این تنها راه ممکن نبوده و رو‌ش‌های دیگری از جمله ذخیره کردن پست برای ورود به این صفحه وجود دارد. هر چه پستی که در یک صفحه بارگذاری می‌شود توسط افراد بیشتری ذخیره گردد، شانس بالاتری برای رفتن به اکسپلور اینستا وجود دارد. البته کار به این راحتی نیست و شما برای آنکه کاربر و بیننده، اشتیاق زیادی برای ذخیره و سیو کردن پست پیدا کند، باید کارهای متفاوتی انجام دهید. مثلا یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید، تولید محتوایی ارزشمند و غنی است. اگر محتوایی که منتشر می‌کنید از غنای بالایی برخوردار باشد و بتواند یکی از مشکلات مخاطب را به خوبی حل کند، شک نکنید که بعد از مدتی صفحه شما در اکسپلور برنامه اینستاگرام به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *